Kamis, 14 April 2011

Makanan favourite di zaman kanak kanak (sekolah rendah)

Tiba tiba aku teringat makanan makanan yang menjadi favourite aku masa sekolah rendah. Zaman zaman muda dulu. Otak masih suci murni

@ choki choki

ni memang aku layan sampai sekarang pon


@ Super ring

Jajan favorite aku dari dulu sampai sekarang jugak ni !



@ gula gula udang

Gula gula udang ni best. sebab plastik dia boleh makan. Kita hisap hisap macam tu lah.

@ gula gula arnab

Gula gula arnab ni pon best. yang warna putih tu. Tapi sekarang susah lah nak cari benda alah ni

Dulu aku tak tahu gula gula arnab ni tak boleh makan. Main bedal je. Tapi tak boleh makan rasanya gula gula arnab ni dah. But kalau aku jumpa pon sekarang, memang aku tak hingin nak makan pon.




@ gula gula  bentuk bulat bulat macam coin

mende alah ni, dia bulat bulat, aku tak tahu la nama betul dia apa. tapi sedap kot. rasa masam masam manis





@ Sate ikan bulat bulat pakcik motor jual

Ni selalu ada time nak datang sekolah dengan balek sekolah. Alahh pakcik pakcik yang naik motor jual jual dekat sekolah macam tu lah. Aku suka gila keropok ikan dia. Like keropok lekor. tapi perasa ikan. bentuk bulat bulat lepastu cocok dengan lidi. Macam tu lah bentuk dia.



Tapi IBU aku tak kasi aku beli sangat. Sebab takut pakcik tu kencing tak basuh ke, lepastu pergi pegang keropok lekor ikan dia and jual, lepastu aku pon sedap je makan masuk perut.




Kalau orang jual aiskrim pon IBU aku tak berapa nak bagi beli sangat. Kalau nak beli aiskrim yang berbungkus tu tak pe. Kalau nak beli aiskrim cone tu dia tak kasi. sebab dia takut lah orang tu celett taik hidung, pastu pegang cone/roti then letak aiskrim. yang aku pon sedap je balun. Patut lah aku bijak dulu time sekolah rendah. hahahaha




@ ABC dekat kantin


Aku tak tahu lah apa pasal. Tapi kan ABC ni macam berhantu. Sekali makan pasti nak lagi. Sedap doh. Asal loceng bunyik je. Aku orang pertama menggelupur akan cari ABC dekat kantin sekolah aku ni. Aku selalu beli main beli je.


Then tiba tiba ada khabar angin/rumours kata abang buat ABC tu pengotor lah hape lah. Aku mana nak tahu. Aku kalau beli, tengok ABC. aku ni memang dari kecik kuat makan agaknya.jadah hape lah kan aku nak usha abang tu pulak.



Semenjak berita tu keluar, then bunyik loceng je time rehat, aku usha lah abang buat ABC tu. perghh patut lah budak budak ni cakap dia macam tu. pengotor. Tah lah . aku tengok abang tu bulu hidung dia lebat sangat sampai terkeluar keluar. Asal dia hembus nafas je, dengan bulu bulu hidung dia ikut menari berhembus bersama. euwww geli kot. Tah berapa banyak lah bulu hidung abang tu yang gugur dekat ABC aku makan tu entah. cepat betul tumbesaran bulu dia.



Lepastu aku syak dia ada resdung kot. Sebab selalu macam selsema je. Then masa tengah buat ABC dia dok sok sek sok sek lap hingus guna tangan. then sambung balek buat ABC.




wekkkkkkkkkkkk. Patut lah "sedap" semacam ABC aku makan sebelum ni. lepas aku nampak kejadian tu. Sumpah aku dah tak makan ABC dekat kantin tu dah. then kalau aku nak beli apa apa lepastu, aku akan tengok jugak orang yang jual tu, bersih ke tak. Bila fikir fikir balek. tah berapa banyak najis lah aku telan.


@hingus
@bulu hidung
@air kencing
@taik hidung



eee geli lak bila ingat benda benda ni. Moral of the story, nak makan tu, tengok lah owner tu bersih ke tak. Sometimes kita tak tahu cara dia buat makanan tu macam mana. tu kita layannn je. main cekik je. Sedap kemain. tapi sebenarnya ada "perasa tambahan". sebab tu sedap je balun tu. muahahahaha



ok bye!


p/s: dont forget to vote me HERE. Search "Cik epal" and vote now! =)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar