Jumat, 15 April 2011

Bersyukur dengan apa yang kita ada =)

wooo thanks for the respons ! Thanks a lot guys. Korang buat aku bersemangat waja tiba tiba muahaha. Sesiapa yang komen ENTRI INI tadi adalah orang yang sangat sweet. Lepas aku buat entri tu aku terus keluar, then balek nak moderate comment boleh tahan banyak jugak ah. btw, thanks a lot! =)




Tadi aku keluar jap pergi Time Square. Jalan sorang sorang makan sorang sorang shopping sorang sorang. Kesian aku tak ada orang nak teman. Cehh




Tak kesah pon actually jalan sorang sorang sebab aku memang suka pon buat benda sorang sorang. Sebab nak shopping sikit. lepasni nak dating. huahuahua. Shopping adalah satu theraphy yang bagus di kala tension.




sampai sampai lapar gila. pergi KFC. sekarang KFC ada promotion lunch hour macam McDonald tu lah. Aku amek lah FAMOUS BOWL. saja nak try. sebab yang lain dah pernah makan. Murah lah jugak. Satu set rm5.95

macam ni lah bentuk FAMOUS BOWL ni



pandangan dari atas
Rasa dia? BOLEH LAHHHHHHHHH. Biasa je. tak ada special mana pon. but kalau nak makan. ok je.


Actually sebelum aku nak beli tu aku tanya akak cashier tu


"ada apa ea dalam famous bowl ni?"

"ada slice ayam, gravy dengan corn"




ouh aku rasa macam berbaloi lah beli sebab ayam penuh satu bekas tu. Sekali bila makan, laaaaaaaaaaaaaa atas dia je ayam dengan corn. bawah tu nasik. cehhhh hampeh tol lah akak cashier ni. aku baru rasa teruja. at last nasi aku tak makan pon sebab aku ON DIET. tapi ayam habis jugak aku bedal. DIET jadah lahhh

KRUSHERS ni memang terbaik dari ladang OK! Highly recommended!! perisa BLUEBERRY BLAST rock!! :D

Cek twitter dekat echofon tadi. tapi malas nak log in. nampak pulak ada yang mention:




uikk betul lah tu kot aku. Sebab aku tadi baik. keluar pakai jubah. dengan tudung bawal lagi youuu. Tapi aku selekeh je tadi sebab tudung aku compang camping senget benget. tak sangka lak orang perasan. mungkin dari jauh dia tengok aku selekeh sangat kot sebab tu dia cam muka aku. btw, kenapalah tak tegur? kalau tak, boleh belanja tadi. lalalala~





Tadi kan aku macam tersentuh gila tengok orang orang buta naik monorail. ada dua orang buta tadi nak pergi station maharajalela. Masa dah sampai Maharajalela , depa dengar benda tu yang cakap "maharajalela". alaa yang suara awek tu. yang bila dah sampai station mana mana mesti ada keluar suara awek tu. but depa macam tak tahu mana pintu keluar. dengar ah salah sorang cakap



"eh kita dah sampai Maharajalela"


"aah lah. mana pintu ye?"


Sekali pintu pon tutup. Monorail kan cepat sikit pintu tutup. nak nak kalau station yang tak ramai orang nak turun situ. perghh rasa kesian gila dengan dorang. Nasib baik lah rakyat Malaysia ni baik hati. dekat dekat orang buta tu ada lah Chinese dok dekat tanya


"u nak turun mana?"

"maharajalela"

"dah terlepas. its ok. u boleh turun next station. Hang Tuah"


lepastu dah sampai Hang Tuah. ada la 2 orang guy melayu yg pimpin tangan orang buta tu turun Hang Tuah and pesan lah kat depa yang depa kena tunggu tren lain and naik balek sebab depa kan nak pergi Maharajalela



then orang buta tu cakap

"terima kasih ye sebab tolong" sambil senyum



sweetnyaaaaaaaaaaa. Tah tetiba aku rasa orang yang tolong dorang tu sweet. I mean that guy yang tolong tu lah kan. Tapi memang semua orang tengok je lah kejadian tu. Aku dok jauh sikit, tapi boleh dengar lah.




Bila aku tengok orang buta tadi. air mata aku tetiba bergelinang. adehh. aku ni sebenarnya sentimental sikit. Aku tak boleh nak tengok orang cacat/orang buta/orang sakit yang boleh survive macam orang biasa. Hati aku cepat tersentuh.



Aku macam terharu dengan diorang. Even diorang tak sempurna, diorang boleh survive macam orang biasa. malah diorang lagi bersyukur daripada kita kita yang memang sempurna sifat dari diorang.



diorang buta mata. Tapi hati diorang celik. Kita celik mata? Tapi hati kita??? tak tentu lagi celik. malah lagi teruk yang BUTA HATI.




Aku yakin 100% yang golongan golongan macam ni tak pernah ada hasad dengki dengan orang lain. jauh sekali busuk hati. Tapi kita yang sempurna sifat ni??? Tak habis habis nak berdengki sesama sendiri. padahal kita dah dijadikan sempurna sifat. masing masing ada kelemahan dan keburukan masing masing



Bila aku tengok orang buta tu, aku rasa macam bersyukur sangat aku dilahirkan sempurna sifat. tak ada cacat cela. Alhamdulillah. Tapi aku sedar banyak khilaf aku buat dekat dunia ni. dan tugas aku sebagai khalifah dekat muka bumi ni aku belum sempurna laksanakan.



Then dah sampai KL sentral pon, ramai orang buta aku nampak. Serious rasa tersentuh kot. depa buta macam tu pon boleh nak berdikari. kita ni?? mengadaaa je lebih. Panas sikit pon dah complain sunblock tak berkesan lah hape lah



Kadang kadang kita tengok orang macam tu, baru lah kita nak bersyukur dengan apa yang kita ada. Kita dah macam ni pon tak reti nak bersyukur. tengok orang lain cantik, nak cantik jugak. tengok orang lain pandai nak pandai jugak. Tapi cara tak betul. kadang kadang kita tak perasan pon yang kita ada kelebihan macam orang yang kita nak sangat jadi macam dia





"kita selalu nampak apa yang orang ada, tapi kita tak pernah nampak apa yang kita ada kan?"



Bersyukur dengan apa yang diberi. Alhamdulillah. just kena guna semua yang diberi tu ke arah kebaikan. InsyaAllah semua yang berlaku baik baik je nanti =)



ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar