Jumat, 01 April 2011

Kisah Ais

ok ni ais




Tak tahu lah benda ni jadi dalam hidup aku je ke hape. korang mesti ah pernah minum air letak ais kan. Kalau dekat rumah, kalau dekat peti ais tu, kalau tempat ais tu habis, memang muka aku lah yang selalu letak air.


yang ni aku tak tahu lah apa nama. tempat nak buat ais aku panggil

Memang selalu depa pon ikut sekali lah kan amek ice yang aku buat tu. Pada suatu hari yang hening, burung burung berkicauan,matahari sinar menyinar, ais aku pon habes. aku pon letak lah air dalam tempat ais tu kan. sekali kali ni ayah aku nampak. ayah aku pon menegur


"ehhhh letak air apa tu???"


dengan selamba badak tanpa rasa bersalah aku letak air paip dekat sinki tu memenuhi bongkah ais itu. ayah aku cakap lagi


"laaa selama ni memang letak air paip ke buat ais?"


aku pon menjawab "aah" sambil mengangguk kepala sebanyak tiga kali


Lepastu ayah aku cakap. lain kali jangan pergi letak air paip. apa lah pergi letak air paip. buat ais letak air masak ni. *sambil tunjuk air masak



ooooo baru lah aku tahu nak buat ais letak air masak. selama ni aku letak air paip. padan lah kadang kadang aku terencat. kalau tak terencat pon kadang kadang tebiat. fuhh nasib baik aku tak kena piat telinga dengan ayah aku sebab selama ni aku hidang air paip dekat family aku ni. nasib baik memasing tak sawan. kalau tak masuk penjara aku



alaaa tapi makcik aku cakap dekat kedai kedai, warung warung yang kita dok order air tu. ais dia pon air paip jugak. tu aku tak tahu ah betul ke tidak. kalau salah pon bukan aku yang cakap. makcik aku lah bagi fakta tak betul.



tapi tu lah kalau aku nak bubuh ais dalam air aku minum mesti aku teringat kisah aku ni di zaman zaman jahiliah aku dulu. tah berapa banyak air paip lah dalam badan aku ni. mungkin sebab tu aku gemok kot *aku pon tak tahu apa kena mengena air paip dengan kegemukan



korang pernah tak buat ais letak air paip? tak kan lah aku sorang je?? Come onnnnnnnnnn~



haa jangan lupa Vote aku dekat SINI. Search "Cik Epal" dan Vote now!! =)


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar