Senin, 18 April 2011

Follower kau banyak tak semestinya blog kau tu bagus

Aku tak paham dengan sesetengah mentaliti blogger ni like blogger tu follower banyak je kau  dah cop blogger tu HEBAT, FAYMOUS, BAGUS and etc




Aku boleh cakap lah ea, contoh kalau follower kau ada 10k. tak semestinya lah kau punya UV sehari pon sama 10k.




Ada blog tak ada gadget follower pon, or follower tak ramai pon but still boleh dapat UV yang banyak dan bila kita baca blog dia pon banyak ilmu kita dapat.



Actually bagi aku lah semua ni kena ada skill. Macam mana kau handle blog kau tu sendiri.




Kalau lah blog ni diukur dengan jumlah follower, memang narrow minded lah derrr. Kau faymous, orang kenal kau, Follower kau banyak, tak semestinya isi isi blog kau bagus.



Banyak blog yang bagus bagus entri nya selalunya humble, down to earth. Aku memang selalu rujuk dekat blogger jenis macam ni. kebanyakan nya pakai wordpress.Tapi ada jugak pakai blogspot. but aku just jadi silent readers je lah. Belajar sikit sikit. Tapi kebanyakan nya blogger lama lah.




Even follower blog tu banyak sekali pon, kalau aku macam tak berkenan, tak kena dengan jiwa aku. aku tak baca jugak





Apa yang aku boleh tengok, zaman aku start blogging dulu dengan zaman aku blogging sekarang ni sangat lah lain. Now orang macam berpusu pusu kejar trafik/ kejar duit/ kejar follower/kejar page view. amboiii macam macam nak kejar ye. tak mengah ke?


Dunia berubah barangkali. Sampai aku pon dok gila jadi macam tu kadang kadang. But kalau kejar sangat benda tu semua. Serious kau PENAT GILA nanti weh


Kalau dulu kan, siapa yang ada blog tu, macam ikhlas je cara penceritaan semua. Best je layan. SEO ke duit ke trafik ke orang tak ada hal sangat. Siapa yang blogging that time memang betul betul suka blogging.



Then dulu tak ada sangat unsur unsur keji dalam arena blogging ni. Orang tu kutuk blogger ni, orang ni perli blogger tu.




Yang aku ingat lah paling keji dulu blogger nama PIAH ZADORA ?? mana ea dia ?? dulu dia memang puaka dohhh. muahaha. tapi tah mana tah hilang. blog kena flag kot. entah aku pon tak tahu mana si PIAH ZADORA tu hilang. PIAH ZADORA tak silap nama dia. aku pon lupa. Tapi kalau time dia puaka tu memang hardcore gila lah. Siapa yang kena, memang SENTAP MAK NAK!






Apa apa hal pon, akan berbalik kepada isi jugak. Selawa atau sekacak mana pon blogger tu. Kalau dia naik sebab rupa lah. Lama lama benda ni tak kemana pon.



Blogging lah sebab kau memang minat benda alah ni dan tak payah lah nak jadikan blogging ni medan perang ke hape.




Followers, trafik, fame, pageviews, duit, tu kemudian kemudian dia yang akan datang sendiri. Toksah lah beriya dok kejar "menatang menatang" ni.




Kau nak faymous dengan cara keji pon, nanti kau akan jatuh jugak. lagi mendadak gila kau jatuh. take it slowly lah. Jangan kejar faymous biar faymous tu kejar kita <==== ecececehhh memandai lak aku. Macam lah aku faymous bebenauuuu. muahahaha






but aku nak berterima kasih jugak lah kepada sesiapa yang sudi follow blog aku. TOCE TOCE. terharu. Dan tolonglah tak payah cakap benda benda pasal follower aku, aku faymous bla bla bla. aku tak berapa nak berkenan.




Faymous sangattt lah aku kan. padahal berlambak je lagi blogger lain lagi ramai follower dari aku. Kalau depa yang hebat hebat tu tengok, pandang blog aku sebelah mata je derrr.Follower tu diam diam situ sudah. kalau Ada yang nak follow ada lah. kalau tak ada pon yang nak follow, ada aku kesah? aku still merapu jugak dalam blog aku ni. lalala~


Apa apa pon, sebenarnya


"CONTENT IS A KING"



Blogging ni kalau content kau best, ada lah yang nak baca. dont worry be happy =)



Alahhhh blog je pon, tak bawak mati pon derrrr.





ok bye!




p/s: bagi aku, blogging ni best, sebab aku boleh belajar banyak benda. Blogging is my passion. wahhh poyo lah aku nak passion bagai. muahaha :D

Tidak ada komentar:

Posting Komentar