Rabu, 20 April 2011

Ada part yang aku kurang berkenan dekat lagu ROSSA - HEY LADIES ni

Cantik kan ROSSA ni bila mekap. Muka comel je . Nampak awet muda gituwwww


Aku rasa ramai dah kot tahu pasal lagu ROSSA - HEY LADIES ni. means pernah lah jugak dengar kan. Alaaa radio tempatan dekat MALAYSIA ni kan galak dok putar lagu INDONESIA. Mana ah korang pon tak ikut hafal kan lagu lagu dari seberang ni ??



In case, siapa tak pernah dengar lagu ni. ni ada video clip lagu ROSSA - Hey LADIES ni.








Komen pasal video.


@ Aku suka dress yang ROSSA pakai dalam video ni. lagi lagi part skirt tu. cantik kot warna dia. Teringin nak ada satu.

@ Lelaki dalam video ni jambu. Walaupun dia jambu, sebab dia PLAYBOY terus aku rasa dia tak jambu dah. Aku terus rasa lelaki tu KEDONDONG. pergi mati lah jambu kau *amboi kemain emo dengan lelaki playboy


@Kenapa depa ni suka pakai baju macam berkemban ?? tak paham aku. Cantik sangat ke bahu tu ? ouh cantik lah kot.



Untuk sesiapa yang nak karaoke sambil joget joget layan lagu ni. Nahhhh aku bag lirik siap.


Lirik Hey Ladies - Rossa

Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis

Sudah ku bilang jangan terlalu cinta
Kalau patah hati siapa mau nolong
Seperti langit dan matahari tak bersatu lagi

Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan
Bila wanita sudah beraksi dunia hancur

Hey ladies sekarang cinta pakai otak
Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu
Bila dia merayumu ingat semuanya bohong

Memanglah tak semua lelaki busuk
Namun ladies tetaplah harus waspada
Semogalah kita semua akhirnya
Mendapatkan cinta yang tulus

Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis


Aku ok je dengar lagu ni. Boleh lah layan. Sebab lagu ni agak FUN FUN FUN ( Rebecca Black ) lah bagi aku. Lepastu macam chicky gedik gedik sikit.


Aku setuju lah jugak dengan apa yang lagu ni cuba nak sampaikan . Cuma ada sikit je part yang aku kurang berkenan. part ini :



Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan
Bila wanita sudah beraksi dunia hancur


Sebab masa aku tengah putus cinta dulu pon, ada lah 2,3 orang yang komen suggest suruh dengar lagu ni. Aku layannn je lah. Tapi aku ni kalau dengar lagu, suka dengar lirik . and sangat particular lah dengan lirik lagu ni. Part lain tu nice lah bagi aku just part yang aku highlite ni je lah aku kurang bersetuju. sebab apa:


@ Lumrah hidup, memang perempuan kaum yang lemah, sekuat kuat mana pon seorang perempuan tu, hakikatnya perempuan ni kaum yang lemah. Sebab tu lelaki ni kena LINDUNGI perempuan. bukan MENJAHANAMKAN perempuan



@ Bab "menipu dan menduakan" tu lah yang paling aku tak bersetuju. Orang buat taik dekat kita. Jangan kita balas taik jugak dekat dia. Biar je. Sebab doa orang teraniaya ni termakbul. WHAT YOU GIVE YOU GET BACK. bila kita kena tipu dengan lelaki, hati kita dipermainkan dengan lelaki. tak perlu nak revenge. tak perlu lah kita nak balas balek dekat lelaki yang kita jumpa lepas lepas tu pulak.


@ "bila wanita beraksi dunia hancur" yesss memang dunia hancur derr. pernah dengar tak

"NO MAN WOMAN CRY. NO WOMAN MAN DIE"


haaa cuba tengok betapa besarnya kuasa perempuan ni. kalau tak ada lelaki, perempuan paling kuat pon menangis je. alahh apa ada hal sangat nangis tu, perempuan kalau spender hilang pon boleh nangis guling guling. Kalau lelaki? Boleh mati kotttt kalau perempuan tak ada. So WOMAN WINS! muahaha. aku bab bab bekap perempuan ni memang tak nak kalah.



The point is, kalau lelaki tu dasar buaya. tinggalkannn je lah. Not worth kau nak bercanda ria guling guling dekat taman bunga semua dengan lelaki TAHIBULL macam tu. Lelaki playboy ni satu hari nanti dia dapat balasan dia jugak. Percayalah cakap aku. Nanti dia dah jumpa orang yang betul betul dia sayang, tak mustahil orang tu tinggalkan dia pulak. haaa meraung lah kau sekor sekor time tu.


Dan kalau kau pernah dipermainkan or dicurangi. Tak perlu nak dendam dan tak perlu nak buat apa yang ex kau buat tu dekat lelaki yang kau kenal lepas lepas tu pulak. Bukan semua lelaki macam tu. Aku yakin ada lagi lelaki yang baik dalam dunia ni. Cuma kita je tergagau gagau tengah mencari


But jangan percaya dan sayang lelaki 100%. bagi space jugak dekat diri kita. Sayang diri kita dulu baru sayang dekat orang lain.


Orang kalau buat jahat dengan kita, dok tipu kita doplohempat jam. Tak payah lah kita nak balas balek dekat orang lain pulak. Dah perangai playboy tu keji, jangan lah kita jadi KEJI macam dia jugak. Nak dapat lelaki baik, diri sendiri yang kena baik dulu. Macam apa yang aku bebel dekat ENTRI INI lah


Ini bukan ROSSA, ini ROSSAK

Hadoiii tersembur putu mayam aku depan laptop bila tengok gambar ROSSA ni tanpa mekap. SENTAP MAK NAK! Hebat gila kan kuasa mekap ni?





ok bye!




p/s: dont forget to vote me HERE. Search "Cik Epal" and Vote now!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar