Sabtu, 28 Mei 2011

SLOT AKASIA : NORA ELENA at TV3

salam hai semua...

ngah wat pe tu.....wat masa li nie mesti korang semua x bizi kan..kalau bizi x kan usha blog aku kan...betol x??? sebenarnya aku baru je abih tgk AF9...bedebar gak aku tengok takut-takut
ERUL(anyeonghasyo) terkeluar(peminat no 1 tuh...) fuh..nasib baik minggu ni tak da penyingkiran...aku just x puas ati cam na si fina tu boleh lepas g final..mmg r dapat diragui sore dia mmg terbaik dari ladang kan , tapi fe'el dia ja aku x suka G**** semacam ja aku tgk...opsss sori...aku just luahkan apa yang aku rasa sekarang okey.... nampaknya aku da tersasar dah ni..aku bukan nak citer pasal af tapi pasal citer yang tengah hangat ditayangkan kat TV3...kat SLOT AKASIA..korang tengok x citer tu....tajuk dia NORA ELENA....fuh mmg seronok abih r....kalau boleh aku x mau terlepas satu episod pun..sbb jalan citer dia seronok tau... 

okey , citer ni dibintangi oleh :

SITI SALEHA sbg NORA ELENA
AARON AZIZ sbg AHMAD SETH TAN
ZUL sbg IDHAM (EID)


okey, let me story a little bit about this story.....nak baca tak??? nak x nak wajib baca gak okey...
okey..citer ni lebih berfokuskan kepada seorang pompuan yang bernama NORA ELENA @ QASIH SUCI....nora ni dulu masa dia kat kampung dia , dia penah kena rogol...sbb tu dia sangat becikan laki...tapi akhirnya EID dapat melembutkan ati dia...dan akhirnya diorang bertunang...so masa tempoh bertunang tu banyak la halangan yang diorang tempuh...sampai masa tinggal beberapa ari ja lagi nak nikah eid putuskan tali pertungang diorang atas sebab yang x musarawak..dia just jelez dengan hubungan rapat antara nora dengan seth..seth tu sebenarnya kawan sekampung nora masa dulu...seth plak ada kawan nama amir...pown satu kampung ngan diorang gak...sepanjang idup nora dia sangka yang rogol dia tu amir..sbb amir tu dulu kat kampung mmg jahat giler r....so dia syak r si amir tu....wahhhh...panjangnya sinopsis aku nie....aku sambung erk...aku lepas nora ngan eid putus tunang seth datang utk menyelamatkan maruah keluarga nora daripada diorang ni dimalukan.....lagi pown famili nora kemal ngan famili si seth ni...tu yang famili nora ambik keputusan nikahkan seth ngan nora tu...so nora pun setuju sbb x mau mak dia masuk hospital lagi....ni banyak sgt aku citer penat la...better korang tengok sendiri lagi seronok daripada dengar aku dok berceloteh...

citer ni :
SETIAP HARI ISNIN - KHAMIS
JAM 7.00-8.00
KAT TV3

kalau korang tengok citer ni rasa cam x mau g mana ooo....kalau nak terkucil pown sanggup tunggu iklan...haha...
citer ni telah diadaptasikan dari novel KASIH YANG SUCI...aku penah baca novel ni..mmg sebijik ngan citer nora elena..tp kalau x silap aku samapai episod 16 je kot yang sama dengan isi novel...yang lain diorang da ubah jalan ceritanya...papa pown citer ni mmg berjaya tambat hati aku..sbb sebelum ni aku koreng tengok slot akasia...sejak drama ni dimainkan fuhhhh terus aku x berganjak sikit pun...wow..mmg citer ni best...

ni la novelnya....kalau sesapa yang penah baca buku baik tgk citer nora ni , bukan pa boleh la kita bandingkan setakat mana kekuatan citer ni ngan novel asalnya...betol tak?

kat atas ni semua barisan pelakon daripada pelakon utama sampai la pelakon sampingan ...tengok tu driver seth pown bukan main bergaya lagi kan..hahah...pak cik just gurau okey..jgn ambik ati plak...aku minat betol tgk si malik tu..wah..da macam price charming aku da...da la itam manis..senyuman menawan....agh..tidak..tau x mana satu malik tu??? tenrk barisan bawah yang dok nyangkung tu...hujung skali pakai hat...bukan si edry putra erk...jangan silap tengok sudah...huhuhu...

okey semua bye good nite..
aku nak sambung tengok cite boys over flower kat kbs world kat astro channel 391

sarangae(LOVE)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar