Minggu, 15 Mei 2011

(review movie) Filem KONGSI







Filem KONGSI ni antara filem yang aku tunggu tunggu untuk 2011 ni. tapi tapi tapi tak berapa best ah cerita ni. agak sedikit kecewa




ni aku nak cerita apa yang tak best lah.


@ aksi kereta kejar mengejar memang sangat FAIL. kalau macam cerita FAST5 kejar mengejar tu smart lah jugak. ni kau nampak macam kereta dia bawak tu slow. tapi dilajukan. nampak FAKE gila. aku pon tak tahu nak cakap macam mana scene tu. korang pergi ah tengok


@ Shaheizy Sam cakap Kelantan pon agak pelik bunyiknya.


@ Evo polis tak boleh kejar kereta sam? are you kidding me??


@ plot cerita yang kabur. aku tak tahu lah kalau ada scene yang kena potong ke hape but plot cerita dia macam "tiba tiba" je ada scene macam tu/macam ni


@ ending yang paling macam haram. serious aku pon pelik dia habis macam tu je. ending paling tak boleh blah sekali


@pengenalan watak di awal cerita tak se-best pengenalan watak di awal cerita macam cerita SEMP-IT (ke ADNAN SEMPIT? aku pon lupa. tapi movie yang SAM berlakon dulu tu)


kesimpulannya, bagi aku FARID KAMIL tidak sesuai untuk menjadi pengarah. jadi pelakon je lah. banyak lagi benda kena belajar ni sebelum nak arah sesuatu filem



barisan pelakon OK. but plot cerita ni tak best. pelakon dia semua best best. yang paling best of course lah SHAHEIZY SAM. aku datang tengok pon sebab SHAHEIZY SAM. kalau tak ada SAM berlakon, jangan harap jugak lah aku nak tengok. tunggu raya je lah

part lawan ni not bad

farid kamil pon berlakon jap jadi polis

dia ni pon lawak jugak. konon konon nak berlawan ah. sekali amek lah kau terpotong jari sendiri. lawak scene terpotong jari sendiri tu kehkeh

but cerita ni ada jugak lawak lawak dia. part SAM ah banyak yang lawak. tapi aku sarankan tak payah tengok KONGSI ni pon tak apa. kalau kau betul betul nak tengok cerita ni. pastikan



@ KAU BENAR BENAR PEMINAT KIPAS SUSAH MATI SHAHEIZY SAM


kalau bukan reason di atas, tunguuuuu raya je lahhhhhhhhh


eh ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar