Senin, 09 Mei 2011

Jumpa kau dekat NERAKA ??

mula mula aku rileks gak ah baca entri kau ni. tapi bila dah kau mention nama aku dekat tempat komen. ouh i dont know why you are really hate me. and your link pon ada orang pm bagi




kau kutuk perempuan pakai tudung. but default facebook kau pakai tudung?? sejujurnya kau manis bertudung



we are not perfect. dan kita tak ada hak nak judge orang tu bertudung masuk neraka/syurga.and vice versa. come on. siapa kita nak tentukan seseorang tu masuk syurga/neraka?? kita bukan tuhan




Kalau kau tak pakai tudung secara istiqamah pon, aku doakan satu hari nanti kau istiqamah pakai tudung. menutup aurat adalah WAJIB. even kalau alasan "tak dapat  hidayah lagi" diguna pakai. hidayah itu perlu dicari bukan dia datang sendiri




aku pon tak sempurna. aku pon belum 100% sempurna menutup aurat. even aku berhijab. kadang kadang aku pon rasa annoying dengan sesetengah orang yang berhijab like pakai tudung tapi:


@nampak leher
@nampak telinga
@pakai lengan pendek
@pakai legging
@tak tutup dada
@pakai baju ketat


pakai baju ketat tu kengkadang aku pon terbababas jugak. sekarang ni ke wajiban kita bukan sebenarnya pakai tudung. but MENUTUP AURAT.


tahu tak selemah lemah iman adalah membenci di dalam hati ??



pakai tudung tak semestinya kau MENUTUP AURAT tapi MENUTUP AURAT semestinya lah kau bertudung/berhijab



bukan pakai tudung ditekan kan dekat sini. tetapi MENUTUP AURAT. sebab perempuan bertudung pon banyak kesalahan pemakaian yang depa buat. aku pon tak sempurna lagi nak menutup aurat. memang aku bertudung but ada some expect aku tergelincir jugak nak jaga.




people make mistakes. berusahalah untuk menjaga aurat kita sendiri. tak payah kita sibuk mencari kelemahan/kesalahan orang lain. sibuk lah mencari kesalahan kita sendiri. muhasabah diri. dengan itu, kita sedar yang kita manusia biasa yang banyak buat silap dan perbaiki lah silap kita dari masa ke semasa



bukan untuk kau. aku buat entri ni untuk aku jugak. kadang kadang kita terleka. manusia ni memang mudah lupa. kena saling mengingati antara satu sama lain



yang dalam entri kau kata "jumpa kau nanti dekat NERAKA". Astaghfirullahala'zim. Aku tak sangka sampai orang boleh keluarkan statement macam ni. jumpa kau dekat NERAKA ?? jangan memain dengan ayat macam ni. nak sangat masuk neraka sekarang pon DIA boleh bagi tahu ?? bersyukur lah ALLAH still bagi kau bernafas dekat dunia ni. itu maksudnya ada lagi ruang untuk kau bertaubat





Islam itu mudah tetapi bukan untuk dipermudahkan


eh ok bye!


jangan lupa vote blog cik epal! =)










VOTE ME HERE . Sila lah vote hari hari ye. Hari ini dah vote, esok pon vote lagi, nanti lusa pon jangan lupa vote jugak!  :D

Tidak ada komentar:

Posting Komentar