Rabu, 18 Mei 2011

Apa FAIZAL TAHIR ajar aku blogging ?

ok entri ini inspired by some of the bloggers yang pakai wordpress pernah buat dulu. macam best pulak. tetiba aku tengok AF, Faizal Tahir jadi pengkritik, tetiba muncul dalam kepala hotak nak buat menatang ni.




Aku pilih FAIZAL TAHIR as a sifu untuk aku berblogging. even dia tak pernah pon bagi tips blogging dekat aku. sebab sebab aku memilih FAIZAL TAHIR adalah:



@ berani mengambil risiko



FAIZAL TAHIR seorang performer yang berani mengambil risiko. kalau kita tengok dia perform dia akan bagi satu yang WOW and EXTRA ORDINARY. dia tak play safe macam penyanyi penyanyi lain dekat MALAYSIA ni.


macam tu jugak blogging, kita kena berani buat something different. take a risk. buat entri yang orang boleh cakap WOW dengan idea pemikiran kita dan penulisan kita


@ Unik

aku memandang FAIZAL TAHIR sebagai seorang penyanyi yang UNIK dan mempunyai identiti sendiri. tak perlu meniru sesiapa untuk naik


macam blogging jugak. kita kena cuba menjadi seseorang yang UNIK. dan jadi diri sendiri. cukup lah ada sorang Hanis Zalikha, Fatin Liyana , Maria Elena atau sesiapa lah yang faymous you can name it. tak perlu untuk ada dua orang seperti itu. kenapa nak tiru personaliti depa or gaya penulisan depa even kau adore dekat depa sekalipon??



@ ignore the haters


aku tahu ramai yang tak suka FAIZAL TAHIR dan aku rasa ramai lagi yang suka FAIZAL TAHIR. but apa yang dia buat? dia ignore the haters. kita hidup dekat dunia ni memang sampai kiamat pon kita tak boleh nak puaskan hati semua pihak


same goes to blogging. sebaik mana pon kau menulis entri, aku yakin still jugak ada yang tak suka. dan memang kita tak boleh nak puaskan hati semua pihak dalam satu masa



@ passion


aku melihat FAIZAL TAHIR , kalau dia menyanyi , memang betul betul dia menyanyi. dia all out


sama jugak blogging. kena ada passion, baru kau boleh all-out and make a good entry


@ controversy




Ingat lagi kontoroversi pasal Faizal Tahir bukak baju tu? aku rasa its not too much pon sebab aku rasa better lah banned artis perempuan yang sibuk nak tayang peha, tayang cleavage and so on. itu apahal tak nak banned pulak.?? but its ok. itu boleh jadi pengajaran buat FAIZAL TAHIR. sometimes kita tak realize yang kita buat salah.


Controvesry ni perlu untuk anda naik. doesnt matter its good or bad. but not too much controversy lah. not all the time kau kena buat kontroversi. sesikit boleh lah. kalau selalu sangat kontroversi , orang pon naik menyampah


macam blogging ni jugak, cuba kau sebut sikit nama blogger yang dah ada nama ?? tipu lah kalau depa tak pernah terlibat dengan any contoversy . even dia tak pernah buat entry contoroversy pon, dia akan terlibat jugak dengan controversy and its good when people will know you and sedar kewujudan anda dalam dunia blogging



@jujur


Faizal Tahir ni aku tengok dia jujur. dia tak propa macam artis lain. dah kawen cakap je dah kawen. apa adahal nak cakap kau bujang pulak kan? aku pernah jumpa satu artis perempuan ni. masa tu dia dengan husband dia. aku macam nak bergamba sekali ah dengan husband dia and tanya lelaki tu siapa. boleh pulak dia jawab

"he's not my husband, he's my manager"


kepala hotak dia lah. tup tup keluar paper, dia dah kawen. before ni dia mengaku dia anak dara. blah lah. tapi tak kemana pon artis tu. ada satu je lagu dia yang HIT. but now, dah tak nampak dah aku tengok



sama macam blogging jugak. kalau kau jujur dengan penulisan kau. not being hypocrite, orang akan suka jugak. tak perlu nak propa



@ rasa . FEEL kata omputih


tengok FAIZAL TAHIR menyanyi macam mana? ada RASA kan? apa yang dia sampaikan dalam nyanyian, kita dapat RASA. lagu sedih kita rasa sedih. lagu happy kita rasa happy



sama jugak dengan penulisan blog kita. kena ada RASA. kalau kita sedih, boleh buat readers menangis bersama. bila kita happy, boleh share kegembiraan kita dengan semua orang.



but in my humble opinion, sangat susah nak bagi orang RASA apa yang kita tulis. bukan semua blogger yang boleh buat macam tu. Kalau aku baca The Other Khairul, yes! i can feel it. ada RASA tu dekat entri entri dia. he's one of my favourite blogger lah


@ can be a good performer and give a good performance




macam Faizal Tahir, kalau dia perform, perghhhhhhhhhhhhhh memang gila gila punya performance dia boleh bagi. kadang kadang dengar dia nyanyi pon boleh meremang semua bulu bulu yang ada.lagi lagi bulu ketiak. mencanak canak naik. dia kalau nyanyi bagi kawkaw punya. tak ada nak buat cincai cincai. ataupon persembahan yang ASAL BOLEH


sama jugak dengan blogging, kenapa kita nak buat entri yang ASAL BOLEH je? but tu lah aku cakap, bukan senang nak jadi a good blogger with a good entry. tak semua blogger ada benda tu. sometimes benda tu memang naturally dia ada dalam diri.





i am a fan of FAIZAL TAHIR. Aku lihat dia sebagai performer. aku ingat lagi kata kata kak OGY masa aku borak dengan dia dulu


"semua orang BOLEH menyanyi tapi bukan semua orang TAHU menyanyi"


dan aku ubah dia kepada blogging

"semua orang BOLEH menjadi BLOGGER tapi bukan semua orang TAHU menjadi blogger"


dan satu aku pegang dalam blogging ni


"With great power comes great responsibility, great power also comes great enemy"



apa apa pon. janji kita happy dengan blog and diri kita sendiri sudahhhh. kita enjoy menulis, orang lain pon enjoy membaca . kan? kan? :)


eh ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar