Minggu, 06 Maret 2011

(review) Playful Kiss Korean Drama

Sekarang ni memang aku tak berapa nak ada kerja. kerja aku mengadap laptop layan cerita Korea dengan Jepun. Aku baru habes layan cerita Playful Kiss. kalau Kiss kiss ni Korea punya ada la mahap sikit. kalau mat saleh lah buat cerita tajuk macam ni. tah hape ghupe lah kiss kiss yang depa buat.


7244e4dfedd889d47fe8f16f76f1f1b0

sebab utama nak tengok cerita ni sebab hero nya hensem! i loikeeeeeeeee~ mamat ni pernah gak berlakon Boys Over Flowers



playfull-kiss


hero: Kim Hyun Joong as Baek Sueng Jo
Heroin: Jung So Min as Oh Ha Ni


secara jujurnya aku rasa heroin dia ni kurang comel lah. tak berapa nak feel sangat bila dia ni jadi heroin. sebab aku rasa heroin ke dua cerita ni lagi comel! heroin num 2 tu ada jugak berlakon Boys Over Flowers



20100725_playfulkiss_3-460x306


lain sikit muka dia ni jadi bebudak sekolah



20100726_playfulkiss_5-460x306



Time depa jadi budak sekolah.



20100726_playfulkiss_1-460x305



Oh Ha Ni ada bagi surat cinta dekat Baek Seung Jo ni. sekali Baek Seung Jo siap bagi grade lagi masa pulangkan balek surat tu. dia siap bagi D-

haa amek lah D- terus mamat tu bagi






Cerita ni lebih kurang macam ni ah. Baek Seung Jo (Kim Hyun Joong) ni sangat popular lah dekat sekolah. mungkin sebab dia cool, hensem dan tersangatlah pandai. yang Oh Ha Ni (Jung So Min) ni pulak bengap sikit.



Memang bengap si Oh Ha Ni ni sebab bila aku tengok cerita ni pon kengkadang mulut aku boleh terkeluar "apahal lah kau ni bengap sangattt ??" banyak ah benda benda bodoh yang dia buat dalam cerita ni



nak dijadikan cerita. rumah Oh Ha Ni kena gempa bumi, habis semua rosak punah ranah lah. ayah depa berdua ni pulak kawan baik pulek. ayah lelaki tu ajak lah depa semua ni duduk serumah sekali



playfull kiss 1


aku suka tengok mak hero ni. comel je. dah ah comel baik pulak tu. mak dia jadi heroin pon lagi bagus.


Oh Ha Ni dah lama memendam perasaan dekat Baek Seung Jo ni. lebih kurang empat tahun ah. tapi Baek Seung jo dalam cerita ni berlagak gila. ego nak tinggi je. macam perasan bagus pon ada



playful-kiss01


ni adik Baek Seung Jo. ni Baek Eun Jo. dia ni pon bijak jugak macam abang dia. tapi dia ni tak suka Oh Ha Ni. sebab Oh Ha Ni tu bodoh.







playfull_kiss_by_puspaherning-d32tpng1



ada la dalam 4 5 kali jugak depa ni main cium cium. kalau mat saleh, aku tak tahu lah satu episod nak berapak kali cium. tu baru cium. yang lain lain tah hape hape lah lagi kannn



teddy-bear-playful-kiss-episode-91



last last cerita ni, mesti ada teddy bear yang menyerupai Baek seung Jo dengan Oh Ha Ni . comel =)



yang aku perasan lah ea bila tengok cerita KOrea ni. tak kesah lah Boys Over Flowers ke. You're Beautiful ke. My GF is a GuMIHO ke. sama je sebenarnya cerita Korea ni



mesti mula mula heroin suka dekat Hero. tapi hero jual mahal atau pon hero ego tinggi nak mati. nanti muncul heroin ke dua akan suka hero . layan layan kejap. nanti mesti hero ke dua minat heroin pulak. lepastu mesti akan ada punya watak yang jahat yang kedengki nak pisahkan hero dan heroin. lepastu mesti ada satu watak yang syok sendiri, cinta tak dibalas oleh hero/heroin. but at last hero dan heroin akan bersatu jugak. cehhh



playful kiss (11)


ni lah contoh nya. hero dengan heroin ke dua. tapi heroin ke dua ni aku rasa lagi comel daripada Oh Ha ni tu



Kalau cerita Korea memang macam tu. semua sama je. bosan! cuma diselamatkan dengan hero hero yang jambu batu je. lepastu plot cerita tu cuma lain sikit. but basically dia sama je.


maybe sebab tu Jepun lagi best kot nak dilayan. Jepun ni variety sikit




siapa yang kata PLAYFUL KISS ni best ni??? terus lah aku layan. tapi rate aku hanya "biasa biasa je" cerita ni. sebab macam dah agak apa boleh jadi. tak thrill sangat



aku nak layan SECRET GARDEN lak lepas ni. harap ia menghiburkan hati



pesanan penaja : pasang lah HEARTBEAT kalau nak kayoooo. wuhuuuu mokcik kayooo~

Tidak ada komentar:

Posting Komentar