Senin, 28 Maret 2011

Cantik

Aku ada dapat emel baru baru ni. nak prt sc. tapi bila upload besar gedabak pulak sampai terkeluar skrin laptop tapi bila resize, font tak nampak so aku copy paste je lah ea. emelnya berbunyi begini:



1st skali sy nk knal kn nama sy..sy farah..sy kre fan la cik epal pnye blog..hemm..sy suka cara cik epal presenting dri cik epal..sgt myakinkan..hebat..so,,sbb 2 sy tnpa rase malu,, email cik epal nie..hehe..actually segan gak,,sbb nk tye bnda bese je.. tp sy ni sgt2 la kurag yakin nye dri..sy dri dlu asik kne kutuk je ngan org sbb sy xcntek la kan.. so,, sy cpat down.. xsuka perasaan mcm ni..sy ni sgt la hyperactive,,mulut suka sgt ckap,, tp org xtau sy ni sgt kurag keyakinan..nk melawa ckit pon xpnah yakin.. plg worst kn dlu ex sy pnah bndgkn sy dgn awek dia dlu..emm serius la pompuan 2 cntek,,putih,,sweet ar nk dbandgkn dgn sy.. so,,smpai skrg sy sgt la down ble sebut cntek2 ni..kdg2 mlalak sorg2..huhu,, bole cik epal bge nsihat cket? huhu..kalo sudi la..pape pon tq.. sory if ganggu dgn hal mcm ni.. just like the way you presenting urself..so confident..







ok terkejut pulak aku dapat emel macam ni. ingat aku pakar motivasi? pakar rotibasi tu boleh lah jugak kot. tapi tak pe. aku tolong lah mana yang boleh tolong ye. ni kira emel ke dua lah yang pernah aku dapat. yang pertama dulu ada dekat ENTRI INI





@ First of all. Thanks Farah sebab baca blog cik epal gonjeng yang tak bermanfaat ini. kehkehkeh


@ Kalau pasal orang kutuk ni. lantak kan aje lah. biar lah depa nak kutuk hape pon. kang terkenan dekat ahli keluarga dia ke, bakal suami/isteri dia ke. anak anak dia ke. cucu cicit piut dia ke baru dia tahu. diam je. kita diam tak bererti kita kalah



@ pasal nak melawa ni ea? emmm actually tak payah nak melawa sebab orang lain sebenarnya. kita nak pakai baju cantik cantik, kemas kemas tu nak bagi kita gain confident dekat diri kita jugak sebenarnya. kadang kadang baju kita pakai tak lah cantik mana. tapi bila kita carry dengan muka confident je. benda tu pon nampak cantik.



@ aku ni tak ada lah pandai melawa sangat. melawak tu kadang kadang reti lah jugak. kadang kadang aku rasa aku pakai dah lawa dah ni. tapi orang lain cakap lawak. tapi ADA AKU KESAH? kadang kadang term ADA AKU KESAH ni menjadi jugak dalam kehidupan sekarian kita ni. kira lantak lah orang nak cakap apa kan. janji kita tak kacau rumah tangga depa sudah dan tak guna duit depa pon nak beli baju ke hape



@ yang pasal boyfriend dok nak bandingkan kita dengan perempuan lain. nasihat saya TINGGALKAN-JE-LAH-LELAKI-BAJINGAN-ITEWWWWW. not worth lah bersama dengan lelaki haprak macam tu. jenis lelaki macam tu, jenis yang tak puas dengan apa yang dia ada. bila dia dah dapat yang cun. kang mata dia nampak lagi cun. mula lah nak menggatal. to be frank, aku pernah gak hadap dengan lelaki macam ni. lelaki jenis macam ni mulut depa sangat manis ok. so jangan teripu but aku tertipu jugak kadang kadang. kata nak berubah lah semua. serious waterpark lah. nak berubah apa kejadahnya, perangai memang pantang nampak awek cun semua dia nak bedal. (eh aku pulak yang emo pehal?)

so kesimpulannya tinggalkan lah lelaki jenis macam ni. kumbang bukan sekor. lelaki macam ni menghabeskan boghehhhhh ajoooo~




@ kalau kita nak bergaya la contohnya. kalau jenis aku lah kan. aku ni suka tengok perempuan cantik cantik, stylo mylo. confident je hape depa nak pakai. alaaa aku ni bukan fashionable mana pon. tapi bila aku suka tengok depa ni bergaya itu ini. aku pon rasa macam nak pakai macam tu jugak. ada some of bloggers and budak budak facebook yang aku suka tengok style depa. up to date lah kata orang. so aku jadikan depa role model. ikut lah macam mana depa pakai. tapi ikut mana yang elok je lah. yang tak elok, jangan lah pulak ikut


Lisa Surihani yang cantik =)
Cantik ini subjektif bukan objektif. aku rasa aku pernah buat entri pasal cantik ni dekat SINI. so Farah boleh lah baca entri tu



kadang kadang muka lawa pon orang tak suka jugak. kadang kadang gemok gemok pon ramai peminat tau!



memang tak dinafikan orang yang cantik mempunyai confident level yang agak tinggi, tengok je lah sekeliling kita, kalau kita tengok orang yang cantik ni selalunya dia selesa dengan diri dia




kecantikan luaran ni tak kekal. jangan lah bimbang ye. yang penting, character kita, personaliti kita hati kita yang kena cantik. mula mula benda ni memang tak nampak. but lama lama true colours akan keluar jugak. dont worry be happy =)



setiap orang ada kelemahan dan kekurangan masing masing. kita sendiri yang kena discover apa kelebihan yang ada pada diri kita.



Kita selalu nampak apa yang orang ada tapi kita tak pernah nampak apa yang kita ada



selalu kan macam ni? sebenarnya kadang kadang kita ni lagi hebat dan banyak kelebihan dari orang dok kita ADORE selama ni, tapi kita sendiri tak nampak.



contohnya macam let say lah kau nak jadi fashionista, kau tengok lah macam mana fashionista ni bergaya macam mana, pakai apa semua lepastu belajar daripada dorang. sama jugak kaedahnya kalau nak jadi top blogger. kau tengok macam mana top blogger menulis and gaya penulisan depa macam mana lepastu belajar dan improvise ikut cara kita sendiri. kadang kadang orang yang kita adore tu pon ada buat silap jugak. kita semua manusia biasa.



kalau nak cakap pasal top blogger, ada sorang ni je aku adore dalam banyak banyak blogger dekat Malaysia ni lah. dia tak de lah selalu tayang pasal nuffnang sangat. humble je. aku suka gaya dia menulis and pemikiran dia. bagi aku, kalau kita nak berjaya, kita kena ada sorang role model untuk kita belajar dengan dia. bukan kita nak tiru dia 100%. just nak bagi kita ada confident macam dia ada and belajar macam mana dia handle semua benda yang jadi dekat dia and etc




harap dapat membantu Farah lah ye.



tapi jangan lupa ye VOTE aku dekat SINI. Search "Cik Epal" and VOTE NOW !!



ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar