Sabtu, 12 Maret 2011

(REVIEW MOVIE) Hikayat Merong Mahawangsa !



seharian berjalan harini. penat gilakk. tadi sempat jugak tengok Hikayat Merong Mahawangsa. sinopsis korang pergi google je lah berlambak. ni aku nak review sikit ah


@ Jalan cerita terbaik !

@ ada jugak feeling feeling tengok cerita Hollywood

@ kadang kadang rasa macam tengah tengok cerita Ong Bak pon ada. aksi lawan best!

@ macam teruja tengok puteri CINA pandai cakap melayu

@ Semangat kemelayuan yang tinggi.

@ efek efek dalam cerita ni pon boleh dibanggakan untuk filem filem melayu



dari 5 bintang tu aku bagi dalam 3 bintang. ok lah tu kan. pelakon melayu yang aku dapat kenal pasti, Ummi Nazeera, Jehan Miskin, Dato Rahim Razali, Umie Aida, Khir Rahman, yang hero tu aku lupa pulak nama dia. Stephen Rahman ke hape tah. tapi kawan aku gila dekat badan si hero tu. aku ni tak ada la nak berkenan sangat dekat badan ke hape. janji cerita best. aku layannnnnnnnnnnn~


bolehlah menonton Hikayat Merong Mahawangsa di pawagam berhampiran anda. tak ada ah rasa rugi sangat tiket bila tengok cerita ni. sokong lah industri tempatan kita. kalau kita orang melayu tak tengok cerita melayu, siapa lagi nak tengok? amboi kemain aku. macam KRU bagi lapan juta je suruh promote.


jangan asyik layan sinetron aje donggggg~

ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar