Rabu, 24 Agustus 2011

Perempuan cantik perhiasan dunia, perempuan solehah perhiasan akhirat =)


Perghhh kemain awal aku update blog pagi ni. Dah terbangun tu, ada buat something sikit dan bukak emel sat godeh godeh apa ada dalam inbox tu. Aku kadang kadang tersentuh bila baca emel yang cakap depa tak cantik lah, tak ada confident lah, malu nak jumpa orang lah.Yang teringin nak jadi cantik lah. Perempuan memang obses nak jadi cantik eh?




Aku suka baca emel emel macam ni sebab kadang kadang aku boleh belajar bersyukur bila kita dengar pengalaman orang ni. Ada yang kawan kawan depa ejek sebab gemuk, sebab banyak jerawat semua. Aku ni bukan lah pakar motivasi.Aku tak ada lah reti bebeno nak jawab emel macam ni. Tapi aku pernah face dengan situasi di mana aku diejek, dihina sebab aku gemok, sebab aku banyak jerawat dulu.


Entri jenis macam ni dah banyak kali aku buat sebenarnya

Apa yang aku buat aku just keep positive je. Kalau orang selalu kutuk aku, hina aku, bagus jugak lah bagi aku sebab aku boleh tahu kelemahan aku dan dari situ aku improve. Sebab tu aku tak nak kutuk rupa orang, sebab aku tak nak dia improve. muahahahaha. Lantak lah kan orang nak cakap apa. Yang gemok nya aku, bukan kau. yang kau sibuk apahal lak kan? Apasal? Nak aku bluetooth lemak aku transfer dekat badan kau pulak ke yang sibuk nak kata aku gemok? haaa meh ON BLUETOOTH cepat! muahahahaha






If sesiapa yang terlampau cantik sangat ni, kalau nak fikir fikir ada kekurangan dia jugak sebenarnya.Cuma kita je tak sedar dan tak nampak sebab perempuan ni memang obses untuk kelihatan cantik. So jadi biasa biasa sudah. Asal sedap mata memandang.




Kalau dah sedia dilahirkan cantik. memang kamu patut bersyukur wahai kamu dan kamu sekalian. Berapa ramai perempuan dalam dunia ni sanggup habis duit nak cantik? jawapannya??? BERLAMBAK dan SANGAT RAMAI WOOOOO.(Kemain over punya wooo)






Tapi aku memang suka tengok perempuan cantik ni. Bukan aku lesbian. Tapi dah suka kan. Pulak pulak yang pandai bergaya, muka licin bak kulit telur.  Walaupun possibility nak cantik macam dia sangatlah nipis senipis kulit bawang. tapi tak pe la. Tengok je lah orang cantik cantik ni. Terhibur jugak hati *aik? terhibur? ingat mereka clown kah?








Kamu kamu yang cantik. Dalam sehari, berapa kali kamu bersyukur sebab kamu cantik??? Siapa yang bagi kamu rupa yang cantik?? Sampai bila kamu nak maintain cantik?? Kamu bersyukur tak sebab dapat nikmat Allah yang lain-lain??






Tapi manusia selalunya cakap cantik tu berlandaskan rupa semata mata dan sebanarnya cantik itu sangatlah subjektif kan? Mungkin ada sesetengah orang dia tak ada lah cantik sangat macam bidadari syurga. Tak ada lah pandai bergaya. Tapi sebab cara percakapan dia, perbuatan dia, buat kita senang dengan dia. Kita pon akan rasa dia cantik. dan semua ciptaan Allah tu memang semua cantik cantik. =)






Paras rupa tak menjanjikan apa apa pon. apa yang lebih penting, hati yang cantik dan baik. Cantik rupa tak kekal lama pon nanti tua berkedut jugak. Kalau hati kita bersih, tak ada hasad dengki dekat orang, InsyaAllah nanti terpancar *shing shing* juga cahayanya dekat muka.





Moral of the story, bersyukurlah dengan apa yang diberi. Kesempurnaan wajah, kesempurnaan anggota badan kita tanpa cacat cela ni berapa kali sangat la kita nak bersyukur kan? Karang kalau kena tarik balik semua tu? Macam mana? huhu Nauzubillah hi minzalik harap dijauhkan lah benda benda tu semua. Kita semua sama je disisi Allah.





Apa apa pon bersyukur dengan apa yang kita ada sebab apa yang diberi itulah yang terbaik untuk diri kita






Biarlah luaran seburuk manapun, yang penting cantikkan lah dalaman. Tak perlulah nak ubah apa yang Allah dah beri kepada kita semua, yang Allah beri itu, dah cukup sempurna dah.







Kecantikan bukanlah ukuran mutlak. Ia adalah anugerah. Orang yang betul-betul cantik itu adalah yang cantik akhlak dan peribadinya. Tidak kiralah lelaki ataupun wanita




beautiful also related with confidence. because when you have confidence,then you will thinks that you are pretty =)




Jangan pulak kata kamu tak cantik, sebab semua ciptaan Allah tu semua cantik cantik, semua indah indah belaka.








MOOD: Penceramah motivasi. muahahahahaha :D



ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar