Selasa, 16 Agustus 2011

Aku kurang bersetuju dengan contest yang menggunakan LIKE terbanyak di FACEBOOK untuk menang




Sekarang ni aku tengok dah macam macam contest dah ada. Berlambak lambak dah. But its fine lah kan tu kreativiti masing masing nak buat contest apa pon. Aku tak ada masalah pon dengan apa jenis contest dan jenis hadiah.



But satu je. Cuma aku kurang bersetuju dengan contest yang memerlukan LIKE terbanyak dekat facebook untuk menang. Bukan apa. Kadang kadang aku kasihan dengan kawan kawan facebook aku ni yang beriya dok promote pagi petang siang malam suruh LIKE depa punya gambar hape semua. Tapi last last tak menang pon





Aku pon pernah jugak involve dengan benda benda yang terlibat dengan LIKE ni. But aku rasa sangat TIDAK ADIL untuk judge dengan LIKE terbanyak. Mungkin sebab aku blogger, aku senang sikit lah nak promote aku punya gambar untuk orang LIKE. Tapi bagi sesiapa yang bukan blogger?? Apa macam? Ada potensi nak menang??



Yang bukan blogger boleh jugak menang kalau kau mempunyai ramai gila member dekat facebook dan suruh setiap member kau LIKE ko punya gambar. InsyaAllah kau boleh menang




Mungkin lah ada sesetengah contest tu buat LIKE terbanyak tu sebab nak promote page masing masing. Ye aku paham. Itu tak menjadi isu pon dekat aku.




Just aku kesian dengan orang orang yang sepatutnya boleh menang tapi dia tak menang. sebab apa? sebab dia tak famous dan tidak mempunyai ramai kawan dekat facebook untuk LIKE gambar dia.





Sometimes orang yang pengaruh kuat ni, gambar tak ada lah kreatif mana. tapi boleh menang. sebab yang LIKE gambar dia berjuta. yang LIKE bukan sebab kreatif sangat gambar pon. Mungkin dia blogger faymous ataupun dia cun/kacak gila




Kadang kadang ada jugak contest yang aku berminat nak masuk. Tapi mengenangkan syarat dia nak LIKE terbanyak untuk menang. Ouh tak apa lah aku surrender awal-awal. Sedar diri tak faymous.




Mungkin orang orang yang faymous, tak terasa benda macam ni. sebab depa yakin kokak kokak pon mesti ada jugak lapanpuloh orang LIKE gambar depa. yang orang tak faymous ni?? serious semput nak cari lapan orang LIKE pon punya payah. Tu pon dah hempas pulas dok PM jiran sebelah, semua skandal-skandal, orang kampung, bff, ex shoolmate, rakan sekerja untuk LIKE


Kemenangan lebih senang berpihak kepada orang orang yang faymous dan yang sangat rajin nak promote gambar depa untuk di LIKE. ye dak??


Bagi korang lah. Korang rasa adil ke kalau buat contest bergambar yang syarat nak menang depends 100% on LIKE terbanyak??? ADIL tak??





ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar