Senin, 01 Agustus 2011

Cara nak handle anonymous dekat blog?? Tak payah handle, depa memang senget pon. muahaha

Lately aku banyak received emel berbunyi macam ni ah lebih kurang:

"cik epal, macam mana cik epal handle haters?"

"saya bengang dengan orang komen blog saya ni. saya tak kenal pon dia. kenapa dia nak kutuk saya?"

"kenapa anonymous ni selalu kurang hajar? ada tips tak macam mana nak hilangkan tension dengan komen diorang ni??"



Aku susah nak balas satu satu. Kalau soalan lebih kurang ke arah ni. Kang aku membebel dekat emel. panjang sangat kang. berpinar lak mata korang bukak emel karang. Aku cerita sini je lah ye.


Actually entri ni aku pernah buat dulu. In case, ada yang baru baca blog aku ni terlepas entri ni ke? meh sini la aku cerita




anonymous = unknown



If blogging ni, anonymous mungkin ada yang tidak mempunyai blog sendiri,or boleh jadi jugak Annoying Mouse. Dia ada blog tapi tak berani reveal siapa diri sebenar. biasalah PENGECUT.



Actually tak payah la dok risau sangat pon dengan anonymous ni dan tak ada benda yang special pon dekat si anonymous ni pon. sebab apa:




@ anonymous sangat pengecut

Bear in mind spesis spesis anonymous yang kurang ajaqqq ni. memang spesis spesis pengecut.  Aku yakin dorang ni bukan berani sangat pon. kau dah pandai kutuk kutuk orang, tapi hide identity. hek eleehhhh very the LOSER ok.


Aku pernah jugak la kena kutuk kaw kaw punya dengan blogger yang ada identiti, yang ada link. Aku cam takdehal sangat pon sebab dia berani. Until now, aku tahu dia benci aku.tapi  atas reason apa pon aku tak tahu la. Suka hati lah dia nak benci. Sebab aku tak kenal pon depa personally. Nak up "entri khas" untuk aku ke. Suka hati lah nak judge aku macam mana. Tapi buat  rileks je lah. Apa ada hal. ye dak??


Cara nak handle anonymous:


@ buat bodoh sudeyhhhhh


Come on babe. Siapa yang hidup dalam dunia ni yang tak ada orang benci? Even kita sendiri pon ada benci orang kan? Buat bodoh adalah jalan yang terbaik untuk handle malaun malaun anonymous ni. biasa la dorang ni, loghat sikit. Buat bodoh dengan orang yang bodoh. apa adahal ye tak?




@ mengalah untuk menang



Jangan bertekak tak sudah sudah dengan malaun ni. Bukan kau dapat hape pon. Bukan depa bagi duit, bagi makan minum hape pon dekat korang.buat sakit hati je kalau melayan. daripada kita yang sakit hati, baik kita buat dia sakit hati. muahahahahaha. Aku memang suka part berlawan dengan anonymous pengecut ni. Bertekak dengan depa yang senget ni adalah FUN :D



Tapi takyah lah nak bertekak dengan dia. TAK BERBALOI PON. MENGABEHKAN BOGHEH AJOOO. So if dia cakap pape pasal kita pon. Ignore and bagi je lah dia menangggggg. dah nak sangat dia menang kan? ambik ambik! Senyap je and tak payah nak balas apa yang dia cakap. Kau boleh balas tapi balas dengan nada sinis dan COOL. so kau tak akan sakit hati dengan orang orang kepala otak senget benget ni. Dia yang berdarah nanti meh. Orang gila kita jangan la dok layan sangat. Dah dia memang gila, kalau kita layan, kita pulak yang ikut sewel macam dia wat hape.







Tapi kalau nak tengok pada sisi yang bagus. Ada anonymous komen blog kau tu kira kau patut bangga gak. sebab apa?



@ depa jealous lettewwww~


Mungkin mereka tak ada apa yang anda ada. So sebab tu lah cemburu buta tu. tapi takpe, cemburu tanda sayang. sebab tu caring terlebih tu. Kau ingat senang ke nak bagi orang caring gila dengan kita??? susah derrrr





@ mereka prihatin



kau ingat senang ke ada manusia yang willingly dok godek blog kau, facebook kau, twitter kau dan apa lagi la social networking site yang kau ada semata mata nak cari salah kau??? Walaupun dia tahu benda tu buang masa dia je. tapi dia sebok nak buat jugak. Gagah dok cari salah kau semua. Bukankah dia seorang yang CACAT MENTAL nya?? Actually they hates you but they are so damn much love in you! haha.






@ keep your friend close and your enemies closer



actually sebab anonymous ni la kau boleh tahu apa kelemahan kau. which is it good for me. frankly speaking, aku lagi suka dapat komen kritikan daripada pujian. tapi tengok jugak la kritikan yang macam mana. kalau kritikan membina bagus la. kalau kritikan menjatuhkan dan menjahanamkan, aku anggap je la pengirim komen tu TERENCAT.



 Bila kau tahu apa kelemahan kau, dekat situlah kau boleh berubah and menjadi seorang yang lebih baik.  =)














Actually, if someone hates you, you should be proud because either they are jealous with you or you got any X-FACTOR which they dont have. So nothing to be worried. -Cik Epal







muahahaha suka suka buat quote sendiri. ahh lantak.



Senang je, karang bila ada yang butthurt ke, tengok ah tetiba ada anonymous komen, tak pon tetiba ada orang komen guna google account, bila bukak profile "Profile Not Available" ataupun menggelupur buat account gmail kejap tadi semata mata nak komen entri kau. kahkahkah Get a life LOSER!




And lagi satu







Kita ambil contoh dekat orang orang yang berjaya, mana ada orang yang berjaya ni tak ada orang yang benci?? Mesti ada je yang benci. Paling kuat yang jeles mesti berlambak. Dekat orang orang yang berjaya ni lah kita boleh belajar dengan depa sebenarnya. Bukan SENANG nak SENANG, bukan SUSAH nak SUSAH





Dalam hidup ini. mental kena kuat and keep positive. Orang orang berjaya semua nya mental dia positive. Kalau orang benci kita atas reason yang kita sendiri pon tak tahu . And kita kenal dia  pon tidak. Biar je lah depa nak cakap apa. Tak bagi effect apa pon dekat kita.Mulut orang sampai bila bila pon tak boleh nak tutup?? ye dak??





Jangan risau kalau kita dikutuk dan dikritik. Kalau kita kena kritik sebab benda yang tak sepatutnya kita buat,kita patut bersyukur sebab ada orang masih sayang dekat kita and nak kita berubah. Sometimes kritikan yang kita received boleh buat kita jadi insan yang lebih baik pada masa hadapan dan akan improve diri kita. kalau depa kutuk kutuk saja nak cari pasal. bolayannn sudeyhhh~






Buat yang selalu emel emel aku tanya pasal haters/anonymous. ni je lah yang aku mampu jawab atas soalan korang. Ambek lah karangan SPM punya panjang aku bagi. lantak lah kan. Siapa suruh tanya aku soalan macam ni. kan dah berpinar mata baca. Harap korang ok lah dengan explanation merapu aku ni :D








ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar