Senin, 07 November 2011

SORRY... AKU TAK BOLEH TUNGGU LAGI...

Assalamualaikum semua....
hai semua apa kabar sihat..lama tak dengar citer kan...maklumlah aku pun dah lama pendam rasa nak up-date blog aku ni...antara nak ngan tak jer..nukan apa last entry hari tu kan kau ada ckp mybe tu entry aku yang terakhir tapi nampaknya tak kesampaian jugak la hajat aku nak mengakhirkan blog aku buat sementara waktu..ye la sepanjang aku tak nak up-date blog ni la banyak sangat event yang aku join..so bila dah join banyak entry banyak la citer yang nak dikongsikan bersama-sama kan...tak seronok la kalau pengalaman tak kongsi ramai-ramai kan...macam korang gak pantang ada event sikit terus masukkan dalam fesbuk korang kan...huhu..

okey sebelum aku panjang kemerepekkan aku ni aku nak story-mory la sepanjang aku up-date blog aku ni hah..banyak la pulak citer nak dikongsikan...hah baru seronok kan...

tengok gambar kat bawah ni hah...cute tak???huhu..masuk bakul angkat sendiri nih..tak da saja jer la...sebenarnya gambar ni aku ambik sebelum aku g KL minggu lepas...erm aku g KL wat pe erk??? tu entry akan datang erk..ni aku nak citer sepanjang aku cuti minggu lepas jer..bab kat KL tu citer lain..nanti kalau dah citer abih nak da story pulak nak taip...tak seronok la kan...
gambar ni di ambil oleh kamera aku sendiri yang aku setkan jadi 10 second....haha..yola sapa la yang nak ambik gambar aku yang tak cantik ni kan...sekurang-kurang kamera aku ni la jadi penawar rindu...huhu


sebelum aku g KL aku kuar ngan kengkawan aku TESCO la TAMAN TASIK la...
masa kat TESCO sebelum naik tingkat 3 untuk solat ngan makan aku da la usha something ni..tapi sebenarnya aku dah lama pown usha dia tapi nak dijadikan citar aku lepas jer kami solat ngan makan terus aku menuju ke kedai menda tu...jeng jeng jeng..haha aku menjadi jahat dengan membeli huruf-huruf kecik tu...comel tau hah...disebabkan comel la aku beli tau tak...korang boleh tengok kat bawah ni hah...
cantik tak??? nama aku ditemani mamat korea...hehe...aku kan peminat K-POP..so apa saja yang aku nak beli aku akan beli something yang ala-ala keK-POPkan... okey habis citer pasal tu suma...


now kita beralih ker citer lain pulak...erm tentang apa erk???
okey meh sini nak citer...ni citer SASTERAWAN NEGARA datang sekolah aku pulak...kalau tak caya korang boleh baca dekat banner tu hah...kan kan kan..hah kan betul aku tak tipu punya la...sekarng ni sekolah aku dah sedikit popular berbanding tahun-tahun yang lepas...tahun ni banyak sangat orang-orang ternama yang datang sekolah aku ni hah...erm..mungkin rezeki kami jugak kan nak tengok diorang ni semua...selalu asyik tengok kat TV jer kan..sekarang ni tengok depan mata kepala sendiri hah baru puas hati sikit....kali ni yang datang sekolah aku ialah
 SASTERAWAN NEGARA PROF.EMIRETUS MUHAMMAD HAJI SALLEH
aku yakin kalau korang tanya cikgu sastera korang mesti diorang kenal punya lah...prof ni ada tulis sajak dalam buku sastera FORM 5..tajuk arkitek kota kalau tak salah aku..korang try la usha-usha...mesti ada punya la...kulit buku tu warna biru...cepat cepat selak....

cewah awek ni kalau pasal bergambar serah kat dia...haha...kat bawah tu eh eh...jom usha

jeng jeng jeng....gambar aku ngan sasterawan negara...yang pakai spek tu kawan aku...yang mamat sorang lagi pengawas..sama la macam aku..tapi dia form 4...mula mula nak tangkap 3 orang kami ja..pastu cikgu aku cakap tak baik tangkap gambar bertiga...sepantas kilat jer mamat tu dok sebelah aku...haha..apa pown tak boleh...

 perh...ni la kereta aku...ceih perasan ler cik ayumi ni...hehe..tak da la ni kereta ustaz kami...sasterawan negara naik kereta ni la masa nak main sekolah kami...ustaz yang jadi drivernya..haha...jadi lah kan...so sebelum ustaz hantar sasterawan balik kami pown apa lagi ambik kesempatan la tangkap gambar buat macam kereta kami...haha...

ni masa nak balik kalau tak silap aku la...aku suruh kawan aku ambik gambar aku , kawan aku yang sorang ni ngan pokok tu..bukan apa aku minat tengok pokok tu cantik...so tanpa segan silu..kami posing sesuka hati..haha...pastu baru kemas balik dewan tu...orait
tamat citer sasterawan negara..kita enjak ke citer baru pulak..
let's take a look

ni pulak citer kami g kem jawab soalan syariah...budak kelas aku yang ambik syariah just 11 orang... 5 laki 6 pompuan...macam biasa la kan dunia akhir zaman pompuan lebih ramai daripada laki...
disebabkan laki ni akan jadi ketua keluarga so aku letak gambar orang laki dulu erk..
tengok la kat bawah tu mana tau berkenan...haha...

yang berdiri sebelah kanan tu nama dia FATHI..sebelah FATHI tu FAIZOL
yang duduk tu pulak sebelah kanan SAZWAN , yang tengah tu HANAFI
yang last tu AZRAR
kita beralih kepada awek-awekz cun pulak...haha

yangpakai spek tu ASMAIHA , sebelah dia tu tentulah aku AYUMI
yang duduk sebelah kanan tu pulak FARHANA , kat tengah tu AIDA
yang hujung tu FATIMAH

lepas jer kami tangkap gambar kami terus p carik makan..hiuh lapor yop lapor...memandangkan kem tu kat KUALA KANGSAR kami pown p la try laksa KUALA KANGSAR..erm sedap....
LAKSA + CENDOL = KENYANG
aku siap bungkus lagi..habuan minum dalam kereta...kami pegi dengan cikgu tau bukan p sendiri..hah..jangan salah anggap pulak..tapi kalau bab makan memang kami p sendiri ja....

ni CENDOI 

ni LAKSA

mana la tau korang tak kenal kan tapi laksa KK rasa lain sikit tau..bikan macam laksa yang kita selalu makan tu...sapa yang penah makan tau la rasanya...janji sedap aku pown tak kisah punya la...
orait..setle bab kat KUALA KANGSAR

now jom kita p raya DEPAVALI pulak
huih barjalan sakan...memangdangkan kita ni 1 malaysia so kita kena saling mengunjungi kan...ni aku pgi umah teacher aku..dia panggil g raya umah dia..so aku and the geng pown pegi la...kami p tak ramai pown just 3 orang kami ja...ni la teacher yang ajar aku main sofbol..tapi dia sekarng mengajar kat sekolah MATANG...so jarang la jumpa dia..tapi kami masih kontek lagi la...masa raya DEPAVALI ni perh punya la banyak makanan memang kenyang la jawab dia...lepas jer kenyang kami pown apa lagi landing baik punya depan TV...tapi  tak la sampai baring..sebab ramai lagi tetamu yang datang..memang masa tu perpaduan kaum amat penting la...1st kami masuk umah tu tengok-tengok dah da orang cina..then kawan aku sepantas kilat cakap...
MEMANG 1 MALAYSIA RRRR...huhu

ni masa nak balik...ambik gambar kenang-kenangan...

erm cantik kan..aku tanya teacher aku tu..sapa buat dia cakap dia la yang buat..perh rajin betul la kan...dah la nak kena guna variety colour...sempat lagi nak masak la apa la...hiuh..rajin rajin...
lepas jer aku snap semua tu...kami pun pa lagi blah la..tak kan duk sampai malam kot kan..

orait...akhirnya habis jugak citer yang kau pendamkan selama nie....huhu..
ok la aku chow dulu...badan-badan pown dah sakit sakit dah ni..dok panggung kepala menaip...

...bye bye...

sssseeeeeuuuuuooooolllllsssss next time

sarangae(LOVE)


Tidak ada komentar:

Posting Komentar