Kamis, 08 September 2011

Nak kawan dengan orang yang muka cantik-cantik jeee. Cehh pilih bulu betul lah

Kawan? Ye topik kita pada hari ini adalah kawan. Korang suka berkawan dengan orang macam mana? Yang cantik? Yang faymous? Yang handsome? Yang pandai? Yang fashionable? Yang baik? Yang alim? Yang gila-gila? Yang pelik? Yang suka makan? Yang banyak auta? Yang suka kira bulu kucing?



Ada orang cakap, kalau nak tahu perangai kita macam mana, tengok kawan-kawan yang kita berkawan. Eh yeke? Yup! Absolutely true! We cant judge the book by its cover, but the cover itself berikan bermacam-macam gambaran dekat kita.


Memang lah rambut sama hitam tapi hati lain-lain. Eh tapi peribahasa ni tak boleh pakai lagi kot. Mungkin sudah bertukar kepada "warna rambut dah macam macam warna sekarang hati pon opkos dah macam-macam jugak lah" *Ghasak! Peribahasa menggelabah namanya*



Maksud aku kawan yang perlu dinilai ialah kawan yang paling rapat dengan kita dan yang selalu mengadu masalah dengan kita.


Bagi aku senang je. Kalau nak berkawan ni, kita kena pandai pilih kawan. Kita boleh berkawan dengan semua orang tapi kalau boleh yang betul betul rapat dengan kita tu biar lah yang kepala otak sama-sama dengan kita. Boleh headbanging share kutu sama-sama nanti.


Kalau kita pilih kawan yang hidupnya hanya keduniaan je, kita secara tak lansung pon akan terjun dalam perkara-perkara lagha ni. Berkawan memang lah seribu tapi berkawan baik biarlah yang betul-betul ngam dengan kita dan senonoh perangainya



Kita nak pilih kawan pon kot ye pon jangan lah pilih bulu, jangan terlampau taksub dengan kawan kita tu jee. Orang lain kau pandang sebelah mata pulak. Nak pilih kawan itu hak kita tapi jangan lah sisihkan orang sampai dia rasa terhina





Kita selalu dengar orang cakap kalau nak cari kawan cari yang baik-baik, molek-molek perangainya. Tapi bukan senang nak cari kawan yang betul-betul baik dan ngam dengan kita. Ada tu ada lah tapi tak ramai. Tapi apa yang best berkawan ni kita boleh tengok macam-macam perangai orang sekeliling



Jenis aku, aku kawan je dengan semua orang, yang gila-gila lagi aku suka kawan. Tapi gila tu tak lah gila sampai mental. Otak gila-gila best lah. Sometimes ada je kawan-kawan yang pelik dan kadang-kadang member aku sendiri cakap aku pelik. Pelik tang mana pon tak tahu. Aku makan goreng pisang dengan sos pon depa cakap pelik, makan cempedak goreng dengan nasi pon depa cakap pelik, makan waffle dengan sambal pon depa cakap pelik gak, Padahal bagi aku tu benda normal lah tu. Sedap wooo waffle cicah sambal. :D



Tapi ada orang berkawan dengan seseorang sebab ada kepentingan dia tertentu. haaa yang ni kalau boleh elak kan lah ye. Ala-ala ada hidden agenda pulak kan nak kawan dengan kita. Tapi tak best ah macam tu. Kawan orang tu sebab nak gunakan dia.?? Ouh tak mo macam tu. tamo tamo tamo!



Yang paling tak boleh blah sekali orang nak kawan dengan seseorang syarat utama dia orang tu kena CANTIK. erkk kalau tak cantik tak nak kawan ke?Alooo majok lah boboiii macam ni sebab tak nak kawan dengan kitewwwww *hentak kaki dekat dinding*



Aku pon tak tahu apa pasal aku upload gambar rama-rama ni. Sebab cantik kot. Anggap je lah gambar ini sekadar hiasan


Tapi kawan-kawan aku semua cantik-cantik. Perangai depa pon cantik. Sebab tu aku suka kawan dengan diorang. :D


Kadang-kadang orang nak berkawan dengan kita ni suka menilai dari sudut zahir nya jee. Bukan nak cakap orang lah. Kengkadang aku pon macam tu gak. Tapi bila kita dah kenal lama-lama dengan orang tu, baru kita tahu yang mana satu permata yang mana satu kaca.




"Biar kamu tidak cantik di mata penduduk bumi tetapi namamu menjadi perbualan penduduk langit."


Macam tak kena je quote aku kali ni tapi ada aku kesah? Aku akhiri entri ini dengan serangkap pantun



rumah terbakar nampak asap.
Asap datang daripada api,
Aku nak pergi makan tempe dulu,
Kita jumpa lagi esok.


perghhh aku ada bakat berpantun rupanya. ada sesiapa nak berguru?


eh ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar