Rabu, 21 September 2011

Filem BINI-BINIKU GANGSTER =)


Aku memang tunggu je primere screening Bini-biniku gangster ni. Nasib baik dapat, boleh dating dengan Shaheizy Sam kejap. muahaha. Ni nak cerita sikit lah pasal filem bini-biniku gangster ni. Tapi tak lah semua nak cerita kan.






Pelakon-pelakon utama:


Shaheizy Sam: Herry
Yana Samsudin: Manja
Intan Ladyana: Reanna


Sinopsis Filem Bini-biniku Gangster:


Manja dan Herry ni laki bini. Suka tengok depa ni, ala ala romantik sweet sweet gituuu. Manja ni ketua gangster. Manja ni sedaya upaya lah tak nak bagitahu dekat Herry yang dia ni ketua gangster. Tapi dekat rumah memang macam isteri mithali lah. Comel-comel manja. Kalau dekat luar memang gangster habis. Semua orang dia kasi bedal.



Tapi depa dua ni tak ada anak. Manja ni pon melamar si Reanna ni untuk jadi madu dia. Rupa-rupanya Reanna ni pon gangster jugak. Selalu la berperang depa dua ni. Atas katil bertumbuk, dekat dapur dok wrestling bagai. Dan tiba-tiba si Herry ni hilang. Depa ingatkan Min Siam yang culik. Tapii tapiii tapiiii sebenarnya????  haaaaa korang pi lah tengok nanti apa yang jadi.




Amacam sinopsis aku?? Macam sinopsis tak?? Lemak berkrim sangat lah semua aku nak cerita. Saja nak kasi korang feeling-feeling saspen nak tengok cerita ni. Ni trailer Filem Bini-biniku Gangster









Sedikit pasal Filem Bini-biniku Gangster ni:


@ Awal-awal lagi pengarah cerita ni dah bagitahu yang filem ni tak ada kena mengena dengan "my wife is a gangster". Aku pon tak tahu lah kalau ada kene mengena atau tidak, sebab aku tak pernah tengok pon "my wife is a gangster" tu


@ Suka Yana Samsudin dalam cerita ni. Comel gilaa. Dia comel dan lakonan dia dalam cerita ni pon comel. Pulak pulak kalau ada part dia dengan Shaheizy Sam. bertambah comel. Tetiba rasa nak jadi comel macam tu jugak :D



@Aku mengharapkan aku ketawa terbahak-bahak dalam cerita ni. Tapi entah lah, mungkin expectation aku tinggi bebeno ke hape. Kalau ada part lawak pon bila ada Shaheizy Sam dan bila part dia berdua dengan Yana


@Cerita ni santai dan ringan je bagi aku. Senang paham jalan cerita. Tak ada lah complicated sangat


@ Entah kenapa lah aku suka watak Yana dalam cerita ni. Semua pasal dia dalam cerita ni aku suka. Memang kena sangat lah watak tu dengan perwatakan dia. Outfit dia time dia jadi gangster pon aku suka jugak. Simple and stylo je bila dia lawan-lawan :D


@ Dialog "abang ada kat mana tu...?" "emmm abang dekat dalam hati anje.....". Aku rasa dialog ni simple je. Tapi tah kenapa aku boleh gelak pulak bila part ni.


@ Shaheizy Sam dengan Yana dalam ni sweet gila. Kalau dalam alam realiti ada laki bini macam tu mesti best gila. Sebab Yana tu sayang gila dekat Sam. Even dia sayang gila dekat Sam tu tapi dia izinkan jugak Sam tu kawen lain sebab depa tak ada anak. Part dia izinkan Sam kawen lain tu macam sedih jugak lah. Bergelinang air mata tengok. Even cerita ni kelakar, ada jugak maksud yang mendalam yang nak disampaikan


@Overall aku bagi 3/5 bintang. =)



Pelakon-pelakon utama, pengarah (Ismail 'Bob' Hasim) dan David Teo



Siap close-up lagi amek gambar Yana Samsudin ni :D



Tah hape Shaheizy Sam bebel-bebel. Suruh ikut pose dia. Aku pon ikut je lahhhh.



Bedallllll. Posing nak tumbuk pon boleh :D


Jangan lupa saksikan filem bini-biniku gangster ni di pawagam berhampiran anda pada 22 September 2011. Eh 22 September?? eh? esok lah kan? haaaa pi lah serbu tengok cerita ni esok :D


ok bye!


Tidak ada komentar:

Posting Komentar