Jumat, 28 Oktober 2011

Makan mihun boleh KURUS. Eh yeke?

Haritu pergi makan dengan member. (kerja aku ni asyik mencekik je lah. Makannn makannn makann. Macam tak ada kerja lain) Member aku ni kepala dia senget jugak. Ala-ala sengal gitu. Aku macam tak tahu dah nak makan apa. Kengkonon nak diet tapi nak makan jugak. Ye lah MAKAN UNTUK HIDUP. Tapi bukan hidup untuk makan ye.



CE: Aku tak tahu lah nak makan apa. Stress tengok menu *sambil tengok list menu yang ada macam-macam makanan*


Member: wehh kau nak diet kan? nak kurus kan? tak payah makan nasi. makan mee sup


CE: alaa aku tak suka sangat benda kuah-kuah sup bagai ni. Aku suka benda goreng-goreng



Member: laaa patut lah kau gemok. Suka makan benda goreng-goreng rupanya. hahaha


CE: hek elehhh. kau kurus?? haha (sebab dia ni tak ada lah kurus mana pon. tapi perasan dia hot kadang-kadang. tak paham aku. Migrain aku bila fikir mental dia ni)



Tetiba dia keluar kan cadangan yang aku-pon-tak-tahu-lah-bernas-ke-tidak



Member: Ni nak bagi kau tips yang aku reka sendiri. kau nak kurus kan? Kalau nak makan mee, jangan makan mee kuning dengan kuey teow, sebab dorang besar, nanti kau pon ikut gemuk. Kau kena makan mihun. Mihun kecik nanti kau pon slim macam mihun



*eh mihun ke bihun eh???* bedallll


CE: weii boleh pakai ke teori kau ni? Kira makan mee kuning besar nanti gemuk. Mihun kecik, bila makan boleh slim lah?? Habis tu kalau aku makan mihun sup 8 mangkuk pon boleh slim ah??


Member: Siapa suruh kau makan 8 mangkuk gilaaaaa. Makan satu mangkuk je lah


CE: aku tanya je lah. Gila hape aku nak makan sampai 8 mangkuk. Kalau kau ye lah


Pastu panggil abang waiter tu nak order. Aku pon order lah mihun sup.Malas pulak nak fikir banyak-banyak nak makan apa. Walaupun aku tak ada lah minat benda sup-sup ni. Tapi nak kurus kan. (kengkonon la). Hadap je lah sup ni


CE: kalau aku tak slim macam mihun lepas makan mihun sup ni. Siap lahhh kauuu!



Member: Hahahaha. Aku gurau je wei. Aku main cakap je. Yang kau pergi percaya kenapa? hahahaha



Ouh tak pe lah. Nasib baik lah mihun sup kedai abang ni sedap jugak ah kan. Tapi bila ikut logik kan, macam betul je apa member ni aku ni cakap.



Makan

Mee kuning/kuey teow = gemok

Mihun = kurus

Sebab mengkiut saiz mee




eh yeke????  Sebab dia ni sengal, aku malas nak percaya. Sebab dia selalu pedajalkan aku. Tapi betul ke teori member aku ni??




ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar