Rabu, 26 Oktober 2011

Buat SPA dekat rumah





Mesti ramai yang suka kan kalau pergi spa? Best lah kan ada orang dok urut urut badan kita, orang yang lulur dan scrub badan bagai. Tapi ramai yang tak mampu nak dapatkan rawatan dekat spa ni. Kalau student macam aku, konpom rasa mahal. Pastu tak ada masa sangat apatah lagi nak kena pergi tiap minggu. Rabak duit




Tapi jangan risau, sekarang ni, boleh buat dekat rumah je semua tu. Kau tenyeh tenye lah sendiri dekat badan kau. Tapi kena ada bahan nak ditenyeh tu lah kan. Tak kan nak tenyeh badan guna pasir dekat padang depan rumah kau pulak (ouh depan rumah aku ada padang, boleh main rounders, so banyak gak pasir)



Produk2  lulur mandi yang dihasilkan oleh Syarikat KOSMO adalah antara produk yang di supply ke spa2, jadi kita  dapat melakukan perawatan yang sama seperti di Spa dengan hanya di  rumah, kebebasan berlangir, mandi rempah & lulur. Tidak perlu keluarkan perbelanjaan yang banyak untuk mendapatkan kulit yang halus & mulus. Kini semuanya boleh buat dekat rumah je.

*** Quality Approval for the home spa product:                              ***

ANTARA PRODUK-PRODUKUntuk melulur :

1) Lulur Kopi + Gel Mandian Santan Kelapa - Hanya RM28

- mengandungi anti-oksidan yang tinggi untuk menyegarkan  badan, melembutkan, memutihkan kulit, menghilangkan kesan hitam pada  celah peha dan menghilangkan keletihan (stress).


2) Lulur Rempah + Gel Mandian Zaitun = hanya RM30

- Ramuan Buah Zaitun mampu memberi   kelembapan pada kulit serta  kaya dengan Vitamin C dan E yang dapat  membantu menganjalkan  kulit, melembutkan  dan mencerahkan kulit,  menghilangkan parut-parut akibat kudis, gatal-gatal serta kesan luka.

Lulur  Sari Rempah pula mengandungi khasiat yang baik untuk melembutkan dan  menegangkan kulit, menghilangkan bau badan atau peluh yang berbau.  Melancarkan perjalanan darah dan Aroma yang harum untuk mengurangkan  tekanan.



3) Lulur Kacang Hijau + Gel Mandian Susu = Hanya RM28

- Lulur  Kacang Hijau mengandungi vitamin A, B1, C dan mineral. Ia juga dapat  menurunkan suhu panas dalam badan, melembutkan kulit, mengecilkan liang  roma dan menegangkan kulit.

Gel mandian susu untuk kesihatan manusia ialah ia mengandungi asid lemak baik  (asid capric & caprylic) yang mencegah kesan jangkitan kulat. asid  ini juga membantu sistem pertahanan badan. Susu kambing didapati  mengandungi kandungan Bio-Organic Sodium yang tinggi. Bio-organic Sodium  dikenali dalam rawatan naturaphotic sebagai elemen anti-penuaan.




4) Lulur Garam Susu = Hanya RM15 (tanpa gel mandian- hanya perlu dicampur air sahaja)

Khasiat  Mandian Lulur Garam Susu  amat baik untuk merawat sel kulit yang  bermasalah kerana kandungan  Mineral dalam garam susu mampu merawat dan  menyembuhkan penyakit kulit  seperti kudis, gatal-gatal akibat sensitif  terhadap persekitaran yang  kotor dan gigitan serangga.

Ia juga  mampu merawat sel kulit  mati, melembutkan kulit, menyingkirkan Toksin,  melancarkan perjalanan darah  dalam badan serta menyingkirkan bau peluh  yang kurang enak. Mandi susu  adalah amalan rutin ratu Mesir iaitu  Cleopatra supaya kulitnya putih  gebu dan lembut.



Selepas Siap je melulur, lap kering badan, disarankan untuk pakai :

- Massage Oil = Hanya RM18

yang ni sapu je kat badan, untuk kekalkan kelembapan kulit..


- Banyak lagi produk spa di mushonline shoppe, ada lagi Garam Spa Kaki, guna untuk rendaman kaki.

 
GARAM SPA KAKI
(Lavendar/Halia)
[RM14]-setiap satu

Khasiat  merendamkan kaki menggunakan  Garam Spa beraroma amat bagus untuk  merawat pelbagai penyakit seperti  kebas-kebas kaki, Tumit merekah,  kulit kaki mengelupas, Kaki  berpeluh,gatal-gatal jari dan kaki yang  berbau kurang enak.

Cara Pakai : Campurkan  1 @ 2 sudu garam spa kaki ke dalam air suam, kacau sehingga larut,  rendam kaki & relaks....sehingga air semakin hilang kepanasan nya,  gosok tumit kaki dengan penggosok tumit yang boleh dibeli di mana² kedai  & pasaraya. Selepas itu lap bersih kaki korang.



Untuk Penyakit Resdung digalak menggunakan ketiga - tiga produk dalam set ini.

Harga Set Ketiga - Tiga Produk
Sabun Deviana = RM28.90
Herba Dewa Mujarab = RM15.90
Bedak Resdung = RM18.90
Jumlah Semua = RM63.70

HARGA SET = Hanya RM62


(Inilah Kandungan dalam botol Herba Dewa)

Antara Produk lain, ada Teh Herba Mahkota Dewa : Hanya Rm39


Pengambilan  secara rutin dapat  menyembuhkan penyakit Ekzema, Kencing Manis, Darah  Tinggi, Buasir  Berdarah, Asma, Resdung, Penyakit Jantung, Gangguan Buah  Pinggang, Lemah  Syahwat, Batuk/demam berdarah, Masalah senggugut/Haid  tidak lancar,  Sakit urat/sendi tulang, Kolestrol tinggi

Aturan penggunaan:
Masukkan   1 1/2 besar Teh Mahkota Dewa ke dalam teko atau Jug tahan  panas,biarkan  seketika sehingga air berubah warna kekuningan seperti  air teh, boleh  juga ditambahkan gula jika tidak menghidapi penyakit  kencing manis.  pengambilan minuman Mahkota Dewa dalam jumlah yang  banyak dan kerap  dapat membantu mempercepatkan proses rawatan.

Amalkan minum pada waktu pagi & sebelum tidur

Setiap  1 1/2 sudu penggunaan boleh digunakan berulang sehingga 4-7 kali, hanya  tambah air panas sehingga warna berubah pudar, barulah direndam yang  lain, sangat jimat.



banyak lagi produk2 lain yang menarik, korang tengok la sendiri ye..boleh klik MUSH ONLINE

atau terus contact by email ke mushonline82@yahoo.com atau sms ke 017-370 9989

dan LIKE di facebook SpaDiRumah

=============


Personally, aku pakai yang lulur kopi tu. Aku ni tak suka minum kopi tapi suka bau kopi je. Dia lebih kurang macam scrub ah. Lepas pakai tu rasa lembut je kulit. Keluar bilik air je adik aku bising


"eeee apa ni, tak senonoh minum kopi dalam bilik air"


"Tak ada kerja nak minum kopi dalam bilik air lah, bukan sedap pon, tu lulur kopi lahh. Pergi ah try sental dekat badan berdaki tu"


*adik aku terus capai lulur kopi*


Tapi pastu badan pon macam bau kopi sikit. kehkeh. Tapi best ah, sebab badan rasa lembut dan segar lepas pakai. Ce lah try.




ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar