Senin, 03 Oktober 2011

GOOD LUCK TO PMR CANDIDATE 2011

Assalamualaikum semua..

sihat ker...hope sihat la kan especially pmr candidate...jangan nak wat hal pulak erk...esok(SELASA 04.10.2011) dah nak exam pmr dah huh..pejam celik pejam celik harinya telah tiba kan....tak lama lagi spm ngan stpm pulak...huwah ketaq nih...cuba bayangkan kalau esok exam stpm aku..mak aiiii.... mau x lena malam ni...bukan apa besa la bila dah last minute baru nak baca...macam pepatah melayu kata la kan nak u'uk(berak) baru nak korek lubang...


hah, so pa algi calon pmr dah ready ker...apa apa pun kita kena tawakal dan jangan lupa
  bedoa kat Allah supaya apa yang kita dok belajar selama ni masih kekal dan terpaku dalam ingatan kita lagi okey...jangan nak bermegah sangat dengan ilmu yang kita ada sekarang ni mana tau tengah-tengah exam nanti Allah tarik sikit ingatan kita huh baru ada akai kan...

cikgu aku cakap kalau dah hari terakhir macam ni , banyakkan baca surah yassin..sebab apa erk?? supaya terang hati sikit dan bertawakal kat Allah jangan la bodoh sombong pulak erk...Allah tu maha mendengar....setiap luahan hati kita Allah dengar tau..oleh itu mintak la banyaj mana pun doa yang koang nak minta..bukan nak kena bayar pun kan...

orang sekarang ni kalau nak sesuatu tu pandai pulak berusaha nak dapatkannya walaupun benda tu mahal harganya tapi kalau nak berdoa kat Allah masyarakat punya la susah kan...kenapa erk..sape ada jawapan???mushkil dengan manusia akhir zaman ni kan...

ops!!!sori dah keluar topik la pulak kan..huhu..nak citer pasal pmr jadi benda lain pulak huhu..terlanjur citer asal exam ni...sebenarnya aku sendiri pun ada exam minggu depan...exam MUET..huh tau tak MUET tu menda???main sebut jer kan tapi tau kebiji buah..hehe...meh sini aku bagi tau...
MUET ialah MALAYSIA UNIVERSITY ENGLISH TEST

ketaq jugak aku pun...sepanjang exam tu english memang jadi bahasa ibunda la jawabnya..haha..pa benda yang aku merepek minggu depan tak tau la kan...kita tunggu dan lihat ler....kompom aku speaking sampai examiner tu tak paham..ahakz...haha baru ada akai kan...



keadaan yang biasa akan berlaku bila musim exam tiba...

ni la kalau malam exam..semua pakat dok pengang kepala...

cuba ingat apa yang korang dah belajar dan contenh jer atas kertas jawapan tu..kalau kertas tak cukup jangan malu malu nak mintak lagi kat pengawas peperiksaan tu okey...



jangan study sampai lewat malam weh..esok exam...tiduq awal....rahatkan badan dan fikiran dan bersedia untuk exam esok..jangan paksa diri untuk study malam okey...


 aku harap tahun ni sekolah aku iaitu SMK TAT BENG akan mencipta kejayaan yang sangat besar...so apa lagi student TAT BENG hwaiting(berusaha) la...bila dah berjaya jangan pulak lupa kat cigu cikgu yang dah banyak bagi tunjuk ajar kat kita okey...


apa-apa pun kejayaan tak kan datang cam tu jer kalau tak ada usaha okey....

so aku nak ucapkan good luck kepada calon PMR dan calon STPM yang akan menduduki exam MUET minggu depan okey....HWAITING

...bye bye...

ssssseeeeeuuuuuoooolllllsssss next time

sarangae(LOVE)


Tidak ada komentar:

Posting Komentar