Senin, 03 Oktober 2011

First time rasa KIMCHI. Aku mati-mati lah ingat KIMCHI ni sedap melampau

Haritu aku pergi MidValley, hari apa aku lupa pulak. Tetiba nyanyuk.Tengok movie Nasi Lemak 2.0. Si SS ni ah sibuk sangat nak tengok,
member-member dia cakap lawak lah hape lah. Boleh lah cerita dia. Tapi aku malas review. Dah tu lapar cari makanan, lalu lah dekat Food Court Mid Valley tu. Tengok ada orang order makanan KOREA bagai ni. Cambest je. Aku pon order lah


KIMCHI

Akibat terpengaruh dengan cerita Boys Over Flowers dan minat yang mendalam terhadap Gu Jun Pyo aka Lee Min Ho tu, aku boleh pulak kan order KIMCHI ni. Dalam cerita Boys Over Flowers tu nampak best je tengok Gu Jun Pyo main baling-baling sayur dengan family Geum Jan Di sebab nak buat Kimchi. Dalam movie tu nampak sedap je mende alah KIMCHI ni kan. Sekali rasa.









TAK SEDAP!!!!! Masam pulak tu! Aku syak ada cuka lah dalam ni. Dah ah kemain eksaited aku nak makan mende alah ni.Punya la aku sauk punya banyak kimchi ni sekaligus bagi sumbat dalam mulut. Sekali bila dah masuk mulut, terloncat-loncat makan, terus tersembur terkeluar balik kimchi ni. Menggigil-gigil terus badan bila makan kimchi ni tahu??



 KIMCHI RAMYUN

Ramyun kot nama mende alah ni. Tapi aku panggil benda ni RAMEN. Senang sikit nak sebut. Tak berbelit-belit lidah aku. Actually  beli ramen ni dapat kimchi tu. Nasib baik lah kimchi tu aku tak humbankan masuk dalam ramen ni. Memang sumpah ah aku tak makan dah bila masuk kimchi tu. Ni pon aku terpengaruh dengan Gu Jun Pyo dalam cerita Boys Over Flowers tu. Tengok dia makan dalam cerita tu kemain beriyaa. Nampak macam sedap je tengok dia makan. Pastu eksyen pulak tu, orang serve dalam mangkuk, dia suruh buat lain pulak. Nak makan betul-betul dalam periuk.





Sekali bila rasa ramen ni. tak ada lah sedap melampau-lampau pon. rasa macam maggi je. pastu banyak pak aji (ajinomoto) pulak tu dalam ni. Kesimpulannya Kimchi Ramyun ni tak sedap




 
Masa mula-mula datang sini, nampak orang makan ni, macam berselera gila. Tu si SS pergi order benda ni. ni order dekat Little Wok tu. Benda ni pon dia kata tak sedap jugak. Sebab tu aku kurang berkenan makan dekat food court Mid Valley ni. Makanan sini agak kurenggg sikit lah. Kalau dekat food court KLCC, makanan dia sedap.Yang food court bawah wayang tu. Kalau nak kata harga, semua lebih kurang je dekat KLCC ke MidValley ke




Nak tebus kesalahan terhadap lidah tadi ni, terus mencari something yang boleh menyejukkan lidah pulak


 Pergi PANCAKE HOUSE tapi tak makan pancake pon



 Si gendut yang tetiba jadi pemalu. tah apa hal tah


 Si gonjeng yang tak berapa nak pemalu


 haaaa yang mende ni sedap. Waffle dengan aiskrim. Aiskrim boleh pilih perasa apa. Aiskrim dia besoooo besooo engkoooo. Besooo macam penumbuk Hulk Hogan masing-masing. Makan mende ni hati tenang sikit lah daripada dok cekik Kimchi Ramyun tu. Hangin aku bila ingat balek pasal Kimchi Ramyun tu



 Jakun




Ni hado-hado ke halo-halo tah. Nampak meriah kan? Tapi tak sedap pon. Tak kena lah dengan tekak aku benda ni.  Tapi waffle yang aiskrim dia besoo besoo penumbok Hulk Hogan tu sedap ah. Benda hado-hado ke halo-halo tah nama dia ni biasa je.



Moral of the story, jangan lah senang terpengaruh dengan benda-benda dalam drama Korea tu. Semua-semua tu DRAMAAA je weiii (statement kecewa dengan Gu Jun Pyo) *tetibaaaa*




ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar