Rabu, 15 Juni 2011

(review filem) KL GANGSTER @zizanrajalawak terbaik! :D






Perghhhh aku pergi tengok Kl Gangster ni manjang FULL. Tapi nak sangat pergi tengok, FULL pon bedal je lah. yang tinggal semua seat depan. depan pon depan lah. depan sekali pulak tu time aku tengok cerita ni.




Memang panggung FULL lah. Dan aku rasa ZIZAN RAJA LAWAk yang paling best dalam cerita ni. Manjang ketawa je kalau ada part Zizan. Kengkonon Gangster tapi penakut.





Aku rasa Shamsul Yusof better jadi pengarah je lah.  aku rasa lagi best kalau dia mengarah je. Aku rasa yang watak "Shark" yang dilakonkan oleh Shamsul Yusof tu kalau Shaheizy Sam yang bawak watak tu. perghhhhhhh konpom meletop letop lah lagi cerita ni



Aku tak ada hal dengan pelakon lain. Aaron Aziz memang sesuai lah watak hero, dengan badan taff dia. Pastu time aksi lawan lawan tu stylo kot time dia bergaduh tu, Macam tengok WWF pulak rasa. Macam tengah tengok Stone Cold VS The Rock. cuma depa ni sopan sikit lah. tak ada lah pakai spender je berlawan lawan

siriyesss stylo time Aaron Aziz fight


"JAI" yang dilakonkan oleh Adi Putra pon best jugak. Dia ni jahat. Adik Aaron Aziz. Dia suka cakap "memeiiiii" (memang) "seramnyehhhhhhhh" macam lawak part dia cakap macam tu



Time Zizan punya kereta kena letop. boleh pulak dia cakap "Kereta aku dah jadi barbaque" muahahaha tapi memang tengah berapi api lah kereta dia kena bakar time tu.




Kalau korang mengimpikan aweks aweks cun berlakon dalam cerita ni. NAN HADOOO je lah. Cerita ni semua lelaki je banyak. lebih pada aksi.




Cerita ni sekejap je dalam 1jam 15minit. Storyline senang paham, cerita ni straight to the point je. Semua scene dalam cerita ni bermakna lah kira. tak ada lah meleret leret dan tak ada isi macam sesetengah cerita melayu. Cerita ni ringkas dan padat.



Untuk cerita aksi, buatan Malaysia pulak, aku rasa cerita ni best lah untuk ditonton. Dalam 5 bintang. aku bagi 4 bintang.



4/5 lah kira. 2.5 je dah lebih dekat Watak ZIZAN jeee. I lappp u ZIZAN :D



Good job Shamsul Yusof! Bukan senang ni aku nak bagi 4 bintang untuk cerita melayu woh. pergi lah tengok cerita ni. Sesiapa ada twitter Shamsul Yusof? nak twitt dia satgi nak suruh dia bagi aku tiket premier next filem dia pulak muahahaha :D



eh ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar