Jumat, 16 Maret 2012

Sanah Helwa ya Ummi =)

Sanah Helwa ya Ummi tu bermaksud Selamat Ulang Tahun IBU =)


Sanah Helwa ni dalam Bahasa Arab dan sama lah maksud dengan "Happy Birthday"  yang orang selalu dok nyanyi "selamat hari JADI, selamat hari JADI" tu. Tapi apa yang JADI nya tak tahu ah apa benda dok selamat hari-jadi-hari-jadi





IBU yang terbaik dalam dunia sampai menang Grammy Award gitu. Kau hado? =p



Aku selalu bertekak dengan ibu aku ni, banyak dosa aku dengan ibu aku ni, dosa bertekak satu hal, melawan hal lain pulak. Tapi hari ni janji tak melawan eh eh eh. Tapi hari ni je lah, esok lusa tak tahu lah sampai mana bertahan nya. Orang seronok kumpul pahala, aku sesedap je mengumpul dosa dengan ibu aku ni. hehh



Ibu aku tak kasi sebenarnya aku pakai mekap mekap ni, sebab dia kata kalau selalu pakai mekap ni muka dah tak neutral, nanti bila dah tak mekap muka dah tak-cantik-pucat-macam-orang-tua, pastu kena selalu pakai mekap je manjang. Tapi di sebab kan aku sangat lah "mendengar kata " ibu aku ni. Aku pon dok tenyeh lah segala jenis mekap dulu.Konon dah mekap tu, muka boleh transform jadi Juliana Evans lah konon nya. Berangan engkooo tapi nan hado nya  lah macam Juliana Evans! Macam jambatan ada.




 Lepastu padan muka aku, sebab jerawat dengan tak ada segan silu nya bermaharaja lela di muka aku.Jerawat-jerawat ni dah ah tak bagi salam nak menepek kat muka aku ni. Suka hati dia je main redah duduk lama-lama dekat muka aku. Kojaqqq punya jerawat. Haa tu lah DERHAKA lagi cakap ibu. Hambek!



Lagi satu ibu aku ni selalu pergi gym. Aku selalu bising dekat ibu aku "ibu dah kurus , nak kurus apa lagi?"


serangan di balas oleh ibu "orang pergi gym bukan nak kurus je, nak sihat, kasi badan fit, dah tua-tua ni lagi kena jaga, kang banyak penyakit datang, esok ikut ibu pergi gym"


"ok. esok nak pergi, kejut kan eh eh eh, nak kurus sihat dan cergas macam iklan milo jugakk" 



tapi esok pagi nya


"jom jom pergi gym. bangun bangun." (ketuk pintu bilik)

Bukak pintu bilik dengan tahi mata berkepul kepul "tetiba rasa macam malas pulak. Katil dari tadi dok panggil suruh sambung tidur. esok lah buuuu"

"ni malas nak ajak ni, apa pon tak boleh"


Aku pon sambung tidur krohhhh krohhh balek sebab tu aku sangat "kurus" dan "slim"







Korang pernah tengok iklan SILKYGIRL tak?? yang SHARIFAH AMANI dengan DAFI ada dalam iklan tu. DAFI ada cakap. "mak saya cakap kalau nak tengok rupa isteri kita bila dah tua macam mana.tengok mak dia.bila saya tengok mak awak tadi.senang hati saya" 




lepastu kan mata dia pergi jeling gataiii kat mak si NANI tu. hehhh. Kalau aku la dalam iklan tu, aku terus pergi dapur cari garfu, pastu cocok mata Dafi tu. Keji tol. Terus trademark Dafi bertukar jadi tak baikkkkkk punyaaaaa, Dafi di mana? Dafi di sini, sempuuuutttttttt




Aku rasa dah lapanpulohnam kali dah aku asyik tulis dalam blog aku ni apa Dafi cakap dalam iklan tu kalau aku cerita pasal ibu aku. Ahh lantak!




Tapi korang dah tahu lah aku tua karang macam mana rupa aku. ehem ehem



Yang penting mesej yang nak disampaikan adalah makin tua nanti aku makin kurus macam ibu aku. *ehem ehem* *berdehem garau*


16 MAC bersamaan dengan hari ini, ulang tahun kelahiran ibu aku dan aku sebagai anak yang "baik" dan "sangat mendengar kata" nak ucapkan semoga ibu dipanjangkan umur,dikuatkan iman, dikurniakan kesihatan, diberikan rezeki yang melimpah ruah dan ditabahkan hati menjaga aku dengan adik-beradik aku yang "sopan-santun dan berbudi pekerti mulia" ini. =)




I LOVE YOU SO MUCH IBU!!!! *terus joget lagu k-pop eh! m-pop macam MAX 24-7, terus beli kasut ada sayap*




ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar