Jumat, 06 Januari 2012

Di sebabkan motor kapcai mulut bersepai

Haritu aku ada nampak motor kapcai masa aku keluar. Tetiba aku teringat satu peristiwa yang pernah aku alami masa zaman muda-muda otak suci murni dulu dengan motor kapcai ni. Lepastu tergelak kecil dengan kesengalan diri sendiri


Time tu aku dekat kampung, dekat Negeri Sembilan. Aku tak reti sangat speaking nogoghi ni tapi dengar orang cakap aku boleh ah paham. Time tu cunet aku datang dekat rumah nenek aku tu.Rumah cunet dekat tempat lain. Tapi dekat lah jugak dengan rumah nenek aku tu. Sebab dekat Negeri Sembilan ni sedara aku ramai dan rumah dekat-dekat je .  Cunet ni macam sedara aku jugak lah. Macam comel je kan panggil dia cunet. ^^,


Aku bukan nak cerita pasal cunet tapi nak cerita pasal motor kapcai yang cunet bawak time datang rumah nenek aku tu. Tak tahu lah apahal, aku memang teringin gila nak bawak motor kapcai tu. Aku rasa motor tu stylo. Time tu aku darjah 5 ke darjah 6 tah aku lupa tapi yang pastinya tak ada lesen motor lah



Mula-mula aku pegang handle motor tu dulu. Aku pulas-pulas, pastu buat "vroooom vrooom". Asal pulas handle motor je mesti nak cakap "vrooom vrooomm". Tebiat hape tah. Time tu cunet dekat dalam rumah tengah borak dengan sepupu aku yang dah besar baya-baya dia lah. Ouh cantekkkkk, line clear ni,boleh lah aku bawak motor ni. Getus hati kecil ku ini. (wahhh macam novel pulak ayat engkoo getus getus bagai)



Aku pon naik lah motor tu. Pijak starter tu dengan sekuat hati. Perghhhh apa hal lah susah sangat nak lut ni. Aku gegar kan starter tu sampai lah motor kapcai tu jalan. Sekali dapat. Yes! aku berjaya buat motor kapcai ni jalan. Tapi yang bestnya, aku pergi pusing dua-dua handle tu sekuat hati. Break tangan pulak tak makan. Ah sudahhh macam mana pulak aku nak stop kan motor ni. Yang dekat kaki tu aku tak tahu la pulak itu break.Punya lah aku cuak cari break tapi handle tu kemain galak pulak aku pulas. Aku pon dah macam "ehhh ehhhh macam mana ni. omakk omakkk" Tahu apa jadi pastu?



Desyummmmmm aku terlanggar pagar bondar. Sebelah tu pokok kelapa. Nasib baik lah aku bijak sikit ketepi kan handle tu. Kalau tak nyaris jugak aku terlanggar pokok kelapa tu. Memang sedap buah nyiur tu hempap kepala aku lak. Tak pasal-pasal sewel lak aku karang. Nasib baik sebelum nak ke bondar tu ada pagar, kalau tak, memang aku berenang lah dalam bondar tu jawabnya



Bondar ni macam parit ah. Orang nogoghi panggil bondar. Aku tak tahu eja dia macam mana. Bondar ke bonda tah. Ghasak lah. Janji bunyik tu ada


Memang elok je aku cium pagar bondar tu. Motor habis jatuh dah. Lepas cium pagar bondar aku pon ikut jatuh sama sekali. Then cunet dengan sepupu aku keluar rumah sebab dengar aku menjerit kot. Mati lah aku ni japgi, konpom cunet marah aku ni pulak karang sebab aku takut rosak je motor tu. Ye lah motor tu dah ah tua kerepot dah, datang pulak aku makin sedap jahanam kan.


Aku cuak gila time tu. Terus aku lari masuk rumah nenek aku tu nyorok dalam tandas. Lama gila aku nyorok dalam tandas sebab aku tak nak jumpa cunet sebab aku maluwwww dan takut kena marah. Agak-agak aku  macam cunet dah balek rumah dia, baru aku keluar tandas. Tiba-tiba aku tak dengar suara dia borak dah dengan sepupu aku.Aku bajet mesti balek dah cunet ni. Aku pon keluar tanya cousin aku mana cunet. Tapi dia balek dah. Nasib baik cunet tak marah aku. Dia gelak kan aku lagi ada sebab aku nyorok dalam tandas sebab takut dengan dia


Time tu parents aku tak ada, pergi mana tah dengan makcik aku semua.Yang tahu, aku dengan cousin aku ni lah. Mula-mula nak sorok jugak. Tapi nak sorok macam mana. Kan aku dah tercium pagar bondar tu. Dah lebam dah aku punya bibir.Pedih woh. Ala-ala Angelina Jolie dah terjuih mulut aku. Tapi tak ada lah seksi macam bibir dia jadi. Versi senget sikit ah bibir aku. Pastu berbirat pulak tu.



Biasalah masa kecik-kecik. Semua benda jakun dan nak cuba-try-test.Orang nak bawak motor, kau pon nak bawak jugak tapi tak reti nak bawak motor. Haaa rasakan! Semenjak kejadian itu, aku dah tak berani nak bawak motor kapcai dah. Sebab aku takut bibir aku jadi macam Angelina Jolie versi senget lagi karang. =,='


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar