Jumat, 09 Desember 2011

(LIVE) Maharaja Lawak Mega Minggu ke 7

Semalam aku tengok Maharaja Lawak Mega dekat Shah Alam. First time ni tengok live. Selalu tengok dekat tv je. Sebab Maharaja Lawak Mega ni lah ayah aku semangat pasang astro warna. Kalau tak, nan hadoo. Selalu tengok dekat tv je, nak rasa lah jugak apa perasaan bila tengok siaran lansung ni


Tiket under Ac Mizal. Mula-mula aku dah sesat dah. Aku ingat kan dekat Shah Alam Convenction Centre tu. Sebab datang je sana tengok ramai je dress up macam retis-retis. Aku ingatkan memang artis betul lah kan sebab kot-kot lah depa bagi support ke hape. Rupa-rupa nya depa ada dinner dekat situ.  Patut lah baju semua kemain glam. Tanya brader-brader dekat situ macam mana nak datang Maharaja Lawak Mega ni. Depa pon blur. Nasib baik jumpa jugak Shah Alam Royale Theatre ni. Belakang hotel Blue Wave rupanya



Aku dapat seat 3 dari depan. Memang jelas terang dan nyata betul lah duduk dekat situ. Tengah-tengah pulak tu. 2 row seat depan aku, ada lah retis-retis jugak. Nampak Ako Mustapha dengan wife dia, budak-budak AF yang aku pon tak kenal siapa dan peserta Maharaja Lawak Mega yang tersingkir sebelum ni. Dollah Cantik ni suruh kita tepuk, kita tepuk. Kalau over run pon dia lah yang tukang bagi tahu semua sambil buat isyarat 'pusing pusing bulat-bulat'



Sebab brader-brader ni jugak lah aku dapat tengok Maharaja Lawak Mega ni. Depa ni sporting je semua. Ada sesiapa nak nombor telefon depa ni semua? Sorry aku tak ada



Penyokong-penyokong Adlin dengan sepanduknya




Ok dah start dah. Hye Ac Mizal.




Minggu ke 7 ni punya tema adalah "tiru gaya artis" dan silent comedy.Semua peserta kena buat 2 persempahan lah. Adlin keluar jadi M Daud Kilau. Baju pon kemain mengerlip engkoo. Tapi memang baju M Daud Kilau pon yang dia pakai tu.


Kumpulan Pimai pulak jadi labu-labi dan Bob Marley.




Then 3 minit iklan. Kalau mende alah siaran lansung ni kan aku selalu tertanya-tanya kalau iklan depa buat apa eh? Tapi time ni, kalau iklan je, ada lah seseorang ni nama Ayu suruh kita gelak tak payah nak segan-segan gelak, jangan boo kalau juri kritik sebab budi bahasa budaya kita, tepuk tangan kuat-kuat sikit bagi meriah, and etc.



Kumpulan BP. Aku agak suka jugak ah dengan kumpulan ni. Sebab lawak depa kadang-kadang aku boleh ketawa jugak lah. Lawak kasar tapi lawak depa ni "berani gila". Suka hati depa je nak buat lawak macam mana. Main bedal je apa depa nak buat. Tapi this week masa silent comedy aku rasa agak kurenggg sikit lah lawak depa ni. Agak kelucahan sikit. Tapi yang jadi Dato' SamSam (Samy Vellu)  tu ok lah. Not bad. Ada jugak part yang aku gelak.



Budak-budak yang jaga prop. Pantas depa ni buat kerja. Sepantas kilat sabung menyabung. Sapppp sapppp sappppp dah siap dah prop untuk next performance. Sappp sappp sappp prop hilang dah. Kemain siap bunyi sappp sappp sapp bagai. Kalau dekat tv tak nampak. Time live ni boleh lah tengok macam mana depa ni buat kerja kan



Aku rasa kumpulan OSBON ni makin lama makin lawak pulak. Dulu mula-mula aku tak berkenan sangat dengan depa ni. Now antara persembahan yang aku tunggu jugak lah. Minggu ni depa ni tidak mengecewakan. Chef Wan pon kemain tau suruh tepuk time depa ni buat lawak. Antara banyak-banyak persembahan malam semalam, aku rasa OSBON lah paling terbaik dari ladang kelapa sawit



Iklan lagi. Ayu pon datang. Dia cerita pasal abang taff dekat gym. Aku kadang-kadang kesian dengan dia ni . Macam orang gelak masa dia cerita pon gelak main-main.Lepastu siap nyanyi lagu Ayu sleeping lah masa dia ni buat joke. Tapi mana tahu dia buat mende alah ni, dibayar mahal ke hape kan. Kau hado?



Kumpulan BOBOI jadi angry bird. Time ni part silent comedy ni. Ok boleh lahhh persembahan depa ni. Lebih kepada comel bagi aku



Kumpulan Syok. Aku ni kadang-kadang tak tahu nak gelak ke nak nangis bila tengok Ifa Raziah menari macam Anita Sarawak



Time ni nak umumkan siapa tersingkir. Ni kira bottom 3 lah ni. Kumpulan Syok, Pimai dengan BP. Muka semua sendu je atas stage takut tersingkir



Tapi dimumkan tiada penyingkiran. weeehuuuuu. Daripada muka sendu, semua bertukar keriangan sambil buat gaya "yessss yesss". Ifa Raziah goyang garuda tanda kegirangan tak tersingkir minggu ini



Lepastu habis. Dah keluar credit astro dekat tv, depa semua ke depan stage. Abang-abang guard ni pon tidak ketinggalan untuk salam dengan depa ni semua woo. Curlasss engko abang guard



Budak kecik kumpulan Saehu yang isap puting tu umur dia sebenanrnya 20-an ok. Tapi dia lawak jugak. Sebab dia kecik comel, jadi lah lawak comel



Hye Afdlin Shauki! Nak pinjam kasut bawak tidur boleh??? Comel lah kasut




Dengan akak ipar dan abang Shaheizy Sam tipu. Haa ni lecturer siapa ni yang baju biru ni? muehehe. Di kesempatan ini, nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga kepada abang SS sebab bagi tiket ini. Kalau boleh, bagi lah lagi lepas ni. :D



Hye Mamat Sepah! Mana Shuib dengan Jepp?? Nak ejas ejas Ayu lettewwww~






Majlis bersurai. Ni semua member Alen. Tapi depa semua best sporting meletop kebabommm.



Ac Mizal bukan hanya bagi tiket. Bagi duit minyak sekali ok. I lebyuuu lah abang AC. Tapi dah habis semua ni sekali member aku mesej



"wei tadi aku nampak kau buat peace-peace dekat tv"

"ha? bila?"

"Time Adlin jadi beruk. Kau pakai shawl coklat eh?"


Eh ada eh? Aku pon tak perasan. Alaaahhh time Adlin jadi beruk lah muka aku keluar, time Adlin  jadi M Daud Kilau pakai baju kerlip-kerlip tak nak pulak keluar. cisssskekkkk.


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar