Senin, 19 Desember 2011

Cuci mata di Nuffnang Asia Pacific Blog Awards 2011 #NAPBAS

Haritu aku pergi #NAPBAS. Tu nama pendek, nama panjang dia Nuffnang Asia Pacific Blog Awards. Event  bagi award untuk blogger-blogger meletop yang faymous di benua asia ni. Aku datang je memeriahkan majlis. Nak tercalon tu memang dalam mimpi pon tak kan lepas punya.Lagi-lagi tidur tak basuh kaki dulu.Memang tak lah. Datang tengok orang ambil award pon jadik lah



Gambar dimulakan dengan makanan. Ehem



Ni ayam. Yang petak tu aku rasa macam lasagna lah. Kalau tak silap aku lah.Kalau silap pon tak kesah lah sebab licin dah pon. Tapi yang tu aku bedal dulu. Ayam ni agak kureng sikit, aku dapat ayam yang agak keras. Kenapa lah aku tak pilih ikan memula tu. Kan dah tak habis



Dessert. Ouh ni paling best aku rasa. Dalam mangkuk coklat tu ada tiramisu. Coklat atas tiramisu tu too sweet bagi aku. Nasib baik tiramisu tu sedap dan tak terlalu manis. So blend lah rasa dia. Kemain lah blend rasa bagai. Kau ingat kau chef wan nak kritik makanan?



2 je yang aku sempat ambek gambar. Yang lain tiba-tiba macam terlupa nak amek, tup-tup tengok dah habis dah. Bila rasa je setiap menu, pelik-pelik tanya kak Jem (Viruspadu) dekat sebelah, apa benda nama makanan ni. Puas lah dok fikir. Sekali menu ada depan mata je dah tulis semua lengkap apa yang akan terhidang



Puas lah fikir, rupanya menu terpampang depan mata. Dah habis bedal makanan, baru perasan




Aku dapat duduk meja ini. Nombor 21. Yang duduk meja ni semua best-best. Ada Sue Anna Joe, Eyriqazz, Jai, Viruspadu, Ceeramoon, Shila Shower. Ada jugak teman nak borak-borak



Aku rasa aku lah yang paling tak glam antara diorang ni. Depa ni semua baju meletop-letop. Muka cantik-cantik dah macam artis dah. Aku rasa rendah diri je bila bergambar dengan depa ni. Rasa diri ini paling selekeh di abad ini. muahaha. Kak Jem (sesuka hati aku je panggil kak Jem) sangat cantik ok! Suara dan muka macam Dato' Siti Nurhaliza time kurus. hehe. Ayu bebeno. Kak Ceera pon best. Sempoi je. Dah lah cantik. Rasa dia ni macam muda remaja je setiap masa. hihi. Kawan-kawan depa ni semua macam barbie doll dah aku tengok.




Ni yang aku malas bergambar dengan orang cantik, kurus, tinggi ni. Dah sah-sah lah aku nampak gemok dan pendek. Padahal memang pon. Muahahaha. Aku bajet Hanis Zalikha menang, tak kesah siapa menang sebenarnya tapi harapnya blogger dari Malaysia lah semua menang. Bolot semua award. Muahaha tamak. Tapi blogger Singapore menang lak yang "Most Influental Blog" tu. 2 tahun lepas pon blogger tu menang jugak. Tapi lepas ni blogger tu dah tak boleh menang dah sebab dia dah 2 kali menang. (eh ye ke?) Tak pe lah, 2 tahun lagi punya award konpom lah Hanis Zalikha bawak balek award pulak kan. Confirm! :D



Ni apa kes ni? Nak sambut baby kak Red ke hape? Yang kiri sekali tu JEJAI. Alaaa yang digosipkan dengan Fasha Sandha tu. Tapi dia datang hari ni tak pakai topi, Fasha Sandha pon dia tak bawak. Sanggup JEJAI turun padang kan??? Bagus bebeno lah Jejai ni. Walaupun busy, tetap memberi support kepada blogger. kehkehkehkeh



Blogger-blogger otai. Yang tengah 4 orang tu gojes-gojes semuanya. 2 orang kiri kanan tu BONZER depa. Kagum dengan Kak Red, sarat mengandung pon sanggup turun padang woooo. Mesti baby yang keluar jadi blogger jugak tu . Ikut jejak langkah Kak Red. =p





Comel nya Sue Anna Joe dengan Thara!!!! Suka tengok dua makhluk comel ini. HOT MAMA. Pakai apa-apa pon still nampak cantik =)




Tahu lah duta celcom Eyriqazz ni. Business card pon nak CELCOM jugak ok. Kemain biru.



Tahniah abang Nara menang "Best Entertainment Blog" !! Abang nara dapat iPhone 4s lagi engkooooo. Kau hado???


Abang Nara lagi best. Datang-datang je terus tanya

"eh cik epal, dengar dah bertunang betul ke?"


erkkkk *tercekik nenas* celah mana pulak aku bertunang ni. Ni orang lain ni yang bertunang ni. Apa-apa pon tahniah lah abang Nara. Kalau rasa tak nak iPhone 4s tu bagi lah sini. Abang nara kan dah berlambak handphone. Kasi sebijik dekat saya apa salahnya. Tak luak pon. Tahun depan punya award dapat lagi tu handphone sebijik =p




Disebab kan abang Nara menang award, Bean pon nak berangan jugak pegang award. Jadi pegang pon ok lah tu Bean kan? Merasa jugak kan. Muahaha



Tapi award ni berat ok. Kaca tak silap aku. Tengok macam ringan. Tapi agak berat jugak lah



Madam Mondoq dengan ucapan "Lihatlah duniaaaa mak menang awardddddddd uollsssssssss!"


Cantik madam di malam itu. Macam orang arab dah aku tengok. muehehe =)





Kau kenapa Shahroll????? Sampai menggigil-gigil pegang award abang Nara tu?? Nervous agaknya. Eh engkau pulak yang nervous tetibaaa. haha :D




Banyak lagi gambar, nanti lah kot aku rajin aku buat lah part 2. Semua pakai baju blink-blink, glam-glam, letop-letop gitu. Aku main sarung je apa aku ada dalam almari aku ni. Datang event letop-letop punya lah selamba badak je aku selekeh. Orang lain semua pakai clutch. Aku je agak ke kampungan dok bawak handbag besar gedabak kehulu ke hilir. Nak mekap pon tak reti, sampai lipstik pon aku TER lupa nak pakai. boleh??? Boleh jeeee. Bedal! haha :D



Btw, tahniah kepada semua pemenang,tak kesah lah dari negara mana pon. Malaysia ke, Australia ke, Singapore ke, Hong Kong ke, Thailand ke, China ke, Filipina ke (macam lah depa paham entri bahasa melayu kan? Ghasak!) . Yang pasti benda ni tak buat dekat Malaysia dah lagi 2 tahun akan datang. Kalau buat dekat negara lain, harap dapat lah pergi. Boleh naik kapal terbang. Tapi macam lah aku dapat invitation nak pergi. . haha


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar