Selasa, 17 April 2012

Shooting Tv Al-Hijrah . Program baru GEN 21. First time masuk tv. Nervous aku. hahaha

Ni cerita ada lah dalam bulan lepas punya cerita ni aku baru nak update. Maklumlah buat-buat busy katakan. Tv Al-Hijrah ada buat program baru. GEN 21 namanya. Program ni pasal remaja dan aktiviti-aktiviti remaja macam tu lah. Pengacara rancangan ni punya lah kecik comel molek



Ada dua pengacara. Tapi time slot aku datang ni seorang je pengacara yang datang. Lagi sorang ada masalah kesihatan katanya. Nama akak ni Wan Suhaili. Panggil Kak Elly je. Kak Elly ni salah seorang finalis program Solehah.


Mula-mula aku ingatkan dalam studio, tapi program ni semua episod dia buat outdoor sebab nak nampak macam santai sikit katanya




Datang-datang je borak dengan Kak Elly. Kak Elly ni senior aku dekat uni . Satu uni rupanya. Lepas ni kalau terserempak dengan dia dekat mana-mana boleh lah suruh dia belanja milo ais dekat cafe. :D








Kak Elly jangan nak muncung sangat eh. kehkehkehkeh




Ni lah Kak Elly tu. Comel kan?? kan?? kan?? :D




Topik pasal blogging. Ada ujang, Shea Rasol dan Yuyu Zulaikha jugak. Soalan yang dia tanya berkaitan blog jugak lah


@Kenapa letak nama cik epal? Kenapa tak letak nama blog cik kendondong ke?? cik mengkudu ke?? Cik petai ke?? Cik Cempedak ke?? Kenapa?? kenapa?? kenapa kena epal?? Ouh STRESS (ok tipu. Ni soalan reka cipta sendiri)

Soalan betulnya lebih kurang macam ni lah:


@Macam mana jana pendapatan melalui blog?
@Bagaimana hadapi kritikan di alam maya?
@Apa relevan nya blog ni?
@Apa kelebihan blog berbanding laman sosial yang lain seperti facebook dan twitter?
@Nak buat blog ni inspirasi daripada siapa?


Lebih kurang macam tu lah soalan nya. Dan apa tah lagi soalan, aku pon lupa. Apa yang aku jawab pon aku lupa. Aku main hentam je. Tah pape je lah aku main taram je jawab. Janji ada jawapan. Tu pon tergagap-gagap aku jawab. Aku rasa abang camera man tu pon mesti berbulu je tengok aku jawab soalan tah pape. Orang tanya lain aku jawab lain. Nasib baik bukan LIVE ok. Kalau tak mahu aku sorok muka dalam rambut alfro abang camera man




Tu ujang tu tah hape lah tu dok gelak-gelak cover mulut. Salah cakap lettewwww. Cantik tak rambut abang camera man baju oren ni?? Rambut ala-ala Hafiz AF sesikit. Cuma tak lebat sangat macam Hafiz Af lah. Kalau lebat boleh lah sorok handphone dalam rambut tu. kehkehkeh







Lepas habis shooting, masa untuk makan-makan pulak. Dah habis makan, bergambar pulak.


Korang nak tengok ke benda alah ni apa hasil nya?? Tak pe lah, dah masuk tv dah pon. Dah lepas dah. Aku saja tak promote suruh orang tengok masa benda ni keluar sebab aku segan. Aku dok segan tengok diri sendiri dalam tv apatah lagi nak suruh orang lain tengok. Di sebab kan Yuyu ada promote suruh orang  tengok, aihhh kantoi lah pulak. Baru je nak rahsia-rahsia gitu. Nak cekik Yuyu sekarang jugak biar dia lagi kecik. ngehngehngeh




Tapi aku tengok dendiam. Nervous wehh tengok muka sendiri. Aku pulak yang seram sejuk bila tengok rancangan ni. Tangan kaki tetiba krem sejuk. Jantung tetiba dupdapdupdap dengan kadar yang laju seperti tengah marathon. Tah pape je lah aku ni. Dalam nervous-nervous tu pon siap pergi tangkap gambar sendiri dalam tv tak menahan tu. Jakun punya pasal. First time masuk tv tu jakun terlebih sangat tu. :D





Eh eh eh. Blog pon ada masuk tv jugak lah. Aksi jakun yang ke dua =.='




Kak Elly yang comel lote =)


Tapi tak tahu lah kalau ada ulangan. Astro kan banyak kali ulangan. hehe




Dan aku rasa aku ni macam buta IT pon ada. Nasib baik tak buta huruf. Baru aku tahu dekat PAGE FACEBOOK boleh hantar DM. Aku ingatkan dekat facebook sendiri  je orang boleh hantar mesej. Ni dah suka hati dia je nak tukar wall aku jadi timeline. Pening kepala aku tengok timeline ni. Debik facebook ni satgi baru tahu. hehhhh


Saja je tengok-tengok DM dekat situ sekali nampak mesej ni


==============

Assalamualaikum Cik Epal. Generasi Y ingin jemput awak sebagai panel pd sesi rakaman :

Tarikh : 17/4/2012 (Selasa)
Tempat : Studio 1, wisma tv RTM Angkasapuri
Tajuk : BUTA HATI (PENYAKIT HATI)
Masa : 2.00 ptg (tiba di RTM)
: 3.00 ptg (rakaman bermula)

Fokus tajuk :
Apa dimaksudkan Buta Hati? (bebal/keras hati/susah diajar/degil dsbnya)
Mcmana nak mengelakkan penyakit buta hati dikalangan generasi muda hari ini. Apakah perkara2 yg membawa kpd buta hati & cara mengatasinya?

Jika berminat, sila text no utk dihubungi kpd penerbit Generasi Y, H*** : 010 - 4*********
Penerbitan amat berbesar hati atas pertimbangan Cik Epal. TQ


===========


Aku baru tengok malam semalam. Haaa elok bebeno lah tu. Rakaman nya petang semalam. Aku baru tengok malam tu. Aku memang selalu missed benda-benda macam ni. Dulu Safiyya pon aku terlepas. Tv Al-Hijrah ni nasib baik dia call,kalau tak aku tak tahu jugak. Maklum lah buat-buat busy kata kan. kehkeh




ok bye!



Tidak ada komentar:

Posting Komentar