Minggu, 15 April 2012

Review Filem Berani Punya Budak




Aku ada share trailer dan sinopsis Berani Punya Budak haritu dekat ENTRI INI. Berpeluang pergi screening filem ni haritu.



Filem ni sebenarnya filem Afdhin Shauki yang main dekat Thailand dulu yang bertajuk BRAVE. Dalam filem Berani Punya Budak ni, sama je dengan cerita BRAVE tu cuma bahasa je lain. Mula-mula aku layan gak ah gelak-gelak time memula dubbing suara ke melayu tu sebab dubbing nya lawak. Tapi sampai habis cerita dok dubbing manjang cam tu rasa macam dah tak tahu dah nak gelak apa. Rasa macam buat filem main-main pon ada :D




Ada banyak aksi lawan melawan dalam filem Berani Punya Budak ni cuma aksi lawan tu terlalu panjang bagi aku. Sampai bosan lak tengok. Boleh pulak aku terlelap kejap.



Dan aku kecewa lagi sebab watak Nabil dan Johan dalam cerita ni kejap sangat. Johan ok lah banyak sikit tapi Nabil lagi kejap gila watak dia. Mungkin akan disambungkan filem ni kot. Mana tahu ada part 2 ke hape





 Tak boleh tangkap gambar Afdhlin Shauki ni dari depan, belakang pon jadik lah


Kamera tak mahal sebab tu tak berapa jauh sangat pergi nya =p




Dah ah Johan dengan Nabil tak ada, mana pergi depa ni tah




Dengan Awi Rafael pon boleh lahhh. Eh AWIE lerrr. Nampak lah rock sikit






Welllllllll expectation aku agak tinggi untuk cerita ni sebab tu bila habis je cerita ni terus ternganga aku







But aku salute ah dengan Afdhlin Shauki yang sangat BERANI nak pertaruhkan cerita dubbing ni. Dubbing tu lawak tapi macam pelik jugak kengkadang. Bayangkan kau tengah tengok cerita Thailand "kak kungkappp sawadikappp kap kap kap" bagai tapi tiba-tiba ubah suara bahasa melayu dan dialog nya pon semua bertukar. Tapi walaupun dialog tu merepek tapi ada jugak yang lawak . Kira ok lah kan, terhibur jugak



Aku selalu tunggu cerita Afdhlin Shauki ni sebab aku tahu dia ni salah seorang pengarah yang kreatif. Sebab dulu cerita Papadom dengan Baik Punya Cilok memang aku layan jugak lah. Untuk filem Berani Punya Budak ni aku cuma boleh bagi 2.2/5 je



Tapi tak tahu lah bagi korang cerita ni memang terbaik dari ladang pulak ke hape kan. Kalau nak tengok cerita lawak, nak gelak-gelak, nak chill-chill je boleh lah layan cerita ni. Aku pon tak tahu macam mana nak explain sebenarnya pasal cerita ni. kehkeh. Cerita ni lawak dan menghiburkan tapi dah lama-lama tengok macam pelik. Cam tu ah lebih kurang. Tapi Afdhlin Shauki memang berani ah membawa kelainan dan mengambil risiko.




Haaa siapa pernah tengok SPONTAN?? Kan ada satu game yang kena dubbing suara tu. Dia keluar satu filem, pastu kena dubbing suara bagi lawak. Haa filem Berani Punya Budak ni sebijik macam game SPONTAN tu. Pada sesiapa yang tak sabar nak layan cerita ni, boleh lah tengok nanti dekat pawagam berhampiran anda 26 April 2012 nanti. Tak lama lagi je tu nak keluar




ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar