Senin, 24 Desember 2012

Dikontotkan cerita . . .


Dahulu pada tahun 1999 (lebih kurang la)


Dulu masa aku sekolah rendah dulu. Ada seorang mamat ni minat dekat aku (statement rasa macam nak muntah lapan baldi) Dia ni selalu lah dok stalk aku. Mamat ni bernama Samdol bukan nama sebenar. Dulu masa muda-muda dulu aku pandai,bijak dan cerdik (muntah lagi seploh baldi). Dah masa tua tua ni otak tak berapa nak function. Aku pon pelik la apa pasal sekarang ambil exam memanjang fail aje. Tah hape tah aku dok fikir pon  aku tak tahu la. Nak kata jaga rumahtangga,rumah pon tak bertangga lagi. Nak kata aku jaga anak. Anak tekak pon kadang kadang tak terjaga jugak. Nak kata otak krem sebab makan tenuk panggang masak lemak cili api, belum lagi buang tebiat ke situ la. Yang sampai tak melekat lekat ilmu di dada dan di kepala otak ni tak tahu la apa ke hal nya.




Ok berbalik kepada mamat tadi tu. Kalau aku dapat nombor satu dalam kelas je. (dulu selalu nombor satu. sekarang mesti selalu nombor satu dari belakang. hehh) Nanti dia bagi cincin. Cincin tikam je la yang dia bagi. Alaaaa yang selalu dapat dalam jajan jajan ding dang ke tah hape tah namanya tu kan. Kejap karang dia bagi bungaaaa. Tapi dia main petik je la bunga dekat belakang kantin tu. Walaupun dia cakap "bunga ini awak sorang je dapat tauuuu. Saya beli dekat kedai pak mat basikal"


Nak menipu pon beragak la sikit. kedai pak mat basikal tu jual sateee ikan secucuk seploh sen tu. Mana datang menatang bunga tu pon tak tahu la mamat ni.


Note: Pak mat basikal tu naik basikal sebenarnya. Bukan bukak kedai basikal



Tapi aku tak suka dengan dia ni. Sebab dia kuat peluh. dah la kuat peluh. Berbau pulak tu. hehh. Masa nak bagi bunga curi belakang kantin tu pon, dengan bunga-bunga tu sekali ada peluh dia. Macam mana aku tak geli? lepastu dia dah la gemuk gedempol. (eee kwanghajar  tak aku??? pasal tu aku pulak yang gemok sekarang huakakaka)




Badan Samdol ni ada ala-ala yang part BEFORE tu






Masa time nak dekat raya, mamat Samdol bukan nama sebenar ni ada bagi kad raya dekat aku. Kawan kawan aku yang baik dengan aku tahu la dia minat dekat aku selalu ejek ejek "fuihyooo mamat Samdol bukan nama sebenar bagi kad raya. Dia bagi duit raya sekali tak?"



Kecohhh la minah minah ni. Elehhh kad raya je pon. itu pon dok tulis.


"Assalamualaikum,
awak sehat hari ni?? baju raya awak berapa pasang tahun ni?? awak dah makan??  Saya nak ucapkan selamat hari raya dekat awak. maaf zahir batin" pastu ada love-love tiga ketul,pastu tandatangan nama dia



Dalam pada tak suka tu, baca gak isi dalam kad tu. Biasa la orang bila dah tak suka. semua benda orang tu buat kita tak suka. Tapi mamat Samdol bukan nama sebenar ni dia memang baik walaupun dia gemuk gedempol. Tapi time tu aku jahat macam mak tiri bawang putih bawang merah tu. Aku pergi koyakkan kad raya tu depan dia jugak siap cakap "aku memang tak suka dekattt kauuuu lah sebab masa kau bagi bunga tu ada peluh kau sekaliiii. lagipon kita budak-budak lagiiiii.mana boleh bercinta" (konon nya la. tapi memang budak budak pon time tu)



Lepas tu dia menangis. Tapi aku pedulik hape kan kau nak nangis ke nak terlangkup ke hape kannnn. (Terasa diri sangat kejammm lahanat betul time ni.Padahal belum baligh lagi time ni,dah tunjuk gangster)





Sekarang pada tahun 2012.



Saja jalan jalan cari pasal dekat Setia Alam City Mall. Masuk H&M jap window shopping.Baru nampak urban sikit. Time tu aku sorang,kawan aku pergi toilet pulak.Usha-usha je baju dalam tu,bukan beli pon. Sekali ada orang tegur.



"hye tumpang tanya. Awak ni *** yang sekolah rendah dekat sk ** tu kan??"


"emmmm. ha'ah. ni siapa ea??" Siapa pulak ni tetiba tegur aku,dah lah aku tak kenal


"saya laaa Samdol (bukan nama sebenar) dulu time sekolah rendah dulu saya ada bagi kad raya dekat awak. lepastu awak koyak and then baling dekat muka saya tu. Ingat tak??" (muka ramah gila)



wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Samdollllllllll! (bukan nama sebenar) dah kurussssss kau yeeeee.Gila ahh memang macam contestant the biggest loser masa final stage. Kurus gila. dulu badan kau macam jeli sumi goyang-goyang. Lepas tu berpeluh peluh . Sekarang apasal macam dah lain ni?? Ingat pulak muka aku??



Tapi aku tak sangka kau cam lagi muka aku ni haa. Sebab aku rasa muka aku dah lain gilaa.Badan apatah lagi. Dulu aku ejek kau gemok, sekali sekarang hambekkk aku pulak yang gemok.huakaka. Tu lah balasan nya. Servis bertukar tangan. Seriously aku ingat artis mana la tegur aku tadi. Terkejut hoiii



Sembang punya sembang terus mintak tips kurus! HAHAHA tah pape. Banyak gak lah tips dia bagi,tapi nak buat nya tak tahu lah mampu ke tidak.Memang gigih betul lah semangat dia nak kurus tu







Tetiba muka lelaki ala-ala macam ni tegur kau,terkejut tak???




Aku harap Samdol bukan nama sebenar tu tak baca la blog ni. Tapi aku rasa dia tak tahu pon aku ada blog. Kalau tidak mesti dia gelakkan aku yang tah pape ni.



Moral of the story:
jangan sangka orang hodoh tak boleh cantik.
orang hitam tak boleh putih.
orang gemuk tak boleh kurus.
orang miskin tak boleh kaya.
orang BODOH tak boleh pandai.


Semuanya atas usaha sendiri. Nak cantik nak handsome nak pandaiii sendiri usaha gigih dan gagah la baru boleh berjaya tercapai cita cita.Jangan cepat pandang rendah dekat orang. Yang kita tengok zaman sekolah yang tak pandai, yang gemok,yang huduh tu lah bila jumpa balik,masing-masing lagi pandai cari duit,lagi kaya, makin kurus,makin cantik. Sebab selalu kena ejek dulu gamaknya time sekolah,tu lah semangat nak buktikan dekat orang lain yang dia boleh berjaya tu kan?? Respek betul lah kat orang-orang yang ada keazaman yang tinggi macam ni. Respek Rileks Respon betul lah. 3R pulekkk :D






Agak agak kalau aku bagi kad raya dekat Samdol bukan nama sebenar untuk raya tahun ni. Dia nak baling spender tak dekat muka aku???


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar