Kamis, 27 Desember 2012

Cambest je Proton Saga FLX SE 1.6 ni. Angkat sebijik boleh?


Kalau korang nak beli kereta kan, kriteria apa yang dekat kereta tu yang korang tengok dulu??


Design kereta?

Saiz kereta?

Save minyak ke tak?

Harga?



Kalau nak yang murah,mesti ada gak yang berkenan dengan kereta secondhand tapi risiko asyik nak ke workshop untuk repair kereta tu sangatlah tinggi setinggi Gunung Everest. Kang banyak habis duit kat workshop je lah



Tapi market sekarang kereta boleh dapat dengan harga hanya serendah RM38,361 je. Dapat dah kereta yang bahagian dalam lapang dan selesa,teknologi up-to-date dan banyak lagi ciri-ciri yang boleh kita dapat dekat model yang lebih mahal. Eh tapi macam berkenan lah pulak dekat Proton Saga FLX SE 1.6 ni






Ada 2 warna yang boleh dipilih. Solid White atau Fire Red 



Enjin Proton Saga FLX 1.6 SE ni pulak enjin CamPro IAFM, 4-cylinder DOHC 16V,dikuasakan dengan teknologi Continously Variable Transmission(CVT) yang boleh menjimatkan minyak dan penukaran gear pon lebih lancar. 

Dari segi keselesaan, performance, handling, penjimatan petrol memang Proton Saga FLX SE terbaik lah sebab CVT nya yang amat efektif!!








Ada sedara aku pakai Proton Saga FLX SE ni, dia kata kereta ni bonet luas,nak sumbat barang apa pon memang tak ada masalah lah lagi-lagi kalau nak balik kampung. Sedap je lah menyumbat apa yang patut dalam bonet kereta tu. Part dalaman pon luas, banyak tempat simpan barang dekat dalam kereta. 



Leather seat , rim 15 inch dan aircond memang terbaik ah. 




Sound and speaker best.  Siap ada audio switches dekat stering so kalau memandu memang fokus. Tak payah dah teraba-raba tangan tu merayau nak alih-alih chanel dekat radio dah.Tekan-tekan dekat stereng je sudah. Dan yang paling best, ada USB and AUX port, so boleh main lagu from USB drive and Ipod or any music audio gadget. Cucuk je USB drive, haaa layan lah lagu-lagu favourite korang hari-hari bagi siapa yang tak suka dengar radio




Ada twin airbag! Fungsi brek ABS dengan EBD. Handling daripada Lotus stabil dan breaking system pon memuaskan.


Harga Proton Saga FLX SE 1.6 ni bawah paras RM50,000 je uolsss. Tak cecah pon 50k. Bayar downpayment banyak sikit,tak ada ah sakit sangat nak bayar bulan-bulan. Lagi murah daripada harga Myvi SE ni. Memang berbaloi dan mampu milik lah kalau nak beli sebijik! Pulak-pulak untuk golongan muda macam iolssss huehuehue.Kalau tak puas hati lagi,pergi test drive sekarang! 



Apa yang bestnya sekarang sebab ada tawaran yang terbaik dari ladang untuk kita semua!! Ada rebate sehingga RM2,000 atau PERCUMA CAJ SERVIS  untuk satu tahun. Yayyy!  Bukan itu je yang ditawarkan, dapat pulak PERCUMA BAYARAN ROAD TAX untuk 2 tahun atau  PERCUMA PEMBAHARUAN LESEN untuk 5 tahun. Wow banyaknya benda PERCUMA ni.Bertindak sekarang sebelum terlambat,menyesal kemudian tidak berguna.




Daripada nak beli kereta secondhand,alang-alang angkat je lah Proton Saga FLX SE 1.6 ni sebijik. Serang www.epicsaga.com.my sekarang!! Usaha-usha mana yang patut.



K bye! 





Tidak ada komentar:

Posting Komentar