Selasa, 24 Juli 2012

(VIDEO) Perkahwinan muda di usia 16 tahun dan 14 tahun ? Wow! Mudanya kahwin!


Muka pengantin lelaki macam Aaron Aziz katanya.  :D











Lepas subuh tadi malas pulak nak tidur. Merayau-rayau lah di youtube layan video. Sekali jumpa video ni. Aku pon suruh ayah aku join sekaki tengok video ni.

"Ayah,ayah dah tengok dah video budak kahwin muda tu?"

"Tak tengok" (ayah aku ni  macam malas je nak layan aku sebenarnya)

Sebab video ni lama dalam 10 minit,aku tunjuk part depa menyumpit tu je lah. Sebab part tu yang buat aku tertanya-tanya depa dari mana

*bukak part depa menyumpit*

"Ayah, cuba tengok ni,ni orang dari mana ni eh? Sabah or Sarawak? Dekat sana boleh kahwin bawah umur ke?"


"Ni orang asli ni kot. Orang asli kan macam tak kesah pon diorang nak kahwin umur berapa"  (Jawab pon macam rilek rilek malas nak layan gak sebenarnya ayah aku ni.muehehe)




Orang asli pulak dahhhh. Aku ingatkan dari Sabah atau Sarawak. Dah aku pon konpius depa ni orang apa. Hek elehh aku pulak kan yang sibuk kepochi nak konpius depa orang apa. Tak kesah lah,janji depa memang orang,bukan orang-orang dan yang paling penting dah HALAL dah pon. Tapi muka budak perempuan tu cam ketat je,nervous barangkali. Kalau aku lah yang kahwin, harus lah muka ceria riang raya di Aidilfitri gituuuu *matilah over berangan minah jenin*


“Barang siapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda ,maka menangislah syaitan . Dan ia (syaitan) mengeluh, “Aduh celaka aku, agamanya telah dipelihara dari godaanku .” HR. Ibnu ‘Addi.


Ni bukan syaitan je menangis ni,aku tengok pon nangis sekali ni, terasa tua pulak tetiba sebab tak kahwin lagi. kehkeh


Tak kesah lah depa ni datang dari mana, buat adik Syafiq dan Yana: Semoga Allah memberkati kamu dan melimpahkan berkat kepada kamu dan menghimpunkan kedua kamu di dalam kebaikkan =)


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar