Selasa, 31 Juli 2012

Rakaman Generasi Y di RTM

Ini kali ke tiga encik penerbit Generasi Y jemput datang. Dua kali sebelum ni terlepas. Tarikh rakaman harini, aku pergi baca emel esok. Memang tak dapat ah kan nak datang.Lagi pon time kelas masa tu, memang tak boleh nak pergi lah. Semalam tengah free pulak. So marilah kita datang ke RTM untuk mengisi masa lapang yang ada




Aku punya tajuk hari tu "meraikan hari kemenangan". Meraikan bulan Syawal lah kiranya. Rakaman ni keluar pon nak dekat-dekat raya kot. Aku pon tak berapa sure. Aku ni bukan reti sangat pon nak bercakap depan orang ni apatah lagi ditemuramah. Presentation dalam kelas pon aku boleh menggigil-gigil parkinson, ini pulak kena interview camni.



Tapi dalam dua kali gak ah mulut aku menggigil jawab soalan si Muaz pengacara ni. Tak tahu dalam camera nampak ke tidokkkk. Tapi aku rasa macam nampak. Nasib lah labu. Nasi sudah menjadi bubur lambuk. Nak buek cano? Nasib baik ah Muaz ni banyak back-up aku. Bagus lah si Muaz ni,dia mengacara ada style lah. Aku rasa macam selesa ah sikit dok atas tu walaupun aku nervous mulut menggigil jawab soalan

Di belakang tabir


Abang gebu menyanyi. Nasib baik suara sedap


Amboi, riang ria gembira betul abang ni. Puasa ke tidokkkkkkkk tu? muehehehe



Aku dengan Kak Hanis (motivator). Aku punya soalan, soalan santai dan daripada pengalaman aku sendiri je. Kak Hanis lah banyak cakap benda ilmiah. Aku banyak merapu je. Jawapan pon aku main hentam je jawab, janji ada jawapan. :D


Keluar pulak blog aku. Time ni tunjuk pulak resepi Murtabak Maggi Special tu. Aku pon tetiba cerita macam mana nak buat murtabak maggi ni. Dah program Generasi Y tetiba pulak jadi program masakan. Lantakk.




Muaz yang peramah dan tukang back-up sewaktu aku blur. Bagus dia ni.Mesti penerbit rancangan ni rasa macam mengabehkan boreh je ajak aku datang. Bukan membantu sangat pon aku ni. Dah ah mulut menggigil-gigil jawab soalan pastu blur tahap kuasa doplohnam lak tu.



Aku kalau nervous, aku suka picit hidung pastu letop-letop kan jari. Tak tahu lah apa hal. Nak kata hilang nebess tu, tak pon. Tah pape aku ni. Mula-mula datang terus masuk bilik tacap muka, cakap dekat akak tukang mekap tu "kak,shading hidung sikit boleh? bagi mancung sikit. hihi". Last-last aku dok picit-picit hidung aku, habeh hilang shading, membazir mekap akak tu je



But satu pengalaman yang best lah bagi aku. Bulan-bulan puasa pulak. Maaf lah tuan penerbit, kalau saya ni merosak kan rancangan anda dan mengabehkan bogheh jooo. :D


ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar