Selasa, 21 Februari 2012

MESYUARAT PART 1

Assalamualaikum readers...
salam 1 Malaysia semua..

hari ni entry aku berkisarkan mesyuarat yang diadakan oleh PNK Sg Tinggi...erm tau x PNK tu pa?? PNK tu PERSATUAN NELAYAN KAWASAN SG TINGGI...hari tu aku ada cakap yang aku sekarang dah masuk alam pekerjaan.. so PNK SG TINGGI tu la tempat aku kerja sekarang...

hari ni ada mesyuarat kat dua unit...mula-mula unit KELUBUNG pastu sebelah petang pulak kat PASIR HITAM...kalau nak pergi PASIR HITAM kena naik bot..erm best la jugak kan...sebelum ni asyik naik feri jer tak dapat tengok air terperecik..tapi tadi naik bot mak datuk boleh tahan la...bukan setakat dapat tengok air terperecik sekali dengan baju baju basah..haha...memang pengalaman la cita dia kan..so korang ada tak pengalaman yang macam tu..boleh share ngan aku kan..kita sama sama share pengalaman...

dalam 45 minit gak naik bot tu kalau nka sampai PASIR HITAM..kat situ penduduk dia majoriti kaum cina...so diorang ni susah sikit la nak cakap melayu..apatah lagi nak baca dalam tulisan melayu kan...tapi dalam keadaan diorang macam tu pun kemudahan pun boleh tahan la macam kat darat gak..ada balai polis , klinik kesihatan , sekolah... sama ja kan tak da bezanya dengan kehidupan kita kat darat ni..cuma kemudahan diorang tak la selengkap kemudahan yang kita ada sekarang ni kan...



yang kanan aku tu kak OO , pastu aku , kak ANA , kak YATI , kak IDA dan yang duduk tu kak ILA
semua kakak kakak senior la kiranya kan..huhu

ok la..esok aku sambung lagi bercerite..sebab esok aku ada mesyuarat lagi kat unit SG KERANG ngan BAGAN PANCHOR pulak..so esok pulak yerk..tunggu....

sseeeuuuooolllsss next time

sarangae(LOVE)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar