Rabu, 29 Februari 2012

Hujan

Ni bukan nak cerita pasal hujan band yang nyanyi lagu bila-aku-sudah-tiada-simpan-semua-laguku-jangan-ditangisi-aku tu. Ni pasal hujan ini


Hujan merupakan kerpasan cecair, berlawanan dengan jenis kerpasan bukan cecair seperti salji, hujan batu dan hujan ais. Hujan terbentuk apabila titik air yang terpisah jatuh ke bumi dari awan.


 Wahhh Wikipedia sangat aku, memang amek dekat wikipedia pon apa maksud hujan tu tapi "kerpasan" tu apa eh? Kupasan aku tahu lah. Tak kesah lah kerpasan tu hape pon, tak ganggu life aku pon =p


Dulu masa korang muda-muda dulu, zaman hingusan, zaman pergi sekolah style rambut abu bakar elah dulu tu, korang pernah main tak benda ni? Bukan main lah, macam lukis,


"Hujan rintik-rintik, air bergelora, emak kasi duit ayah kasi duit, adik pergi sekolah, 3 campur 3, adik jawab 6,cikgu tanda betul, adik balek sekolah"


Jadi begini (lukis pakai paint,tangan gigil, memang rambut macam sarang tebuan jadi nya)



Ni memang tengah stok tak ada kerja lansung lah ni, lagi satu yang "bulat kecik bulat kecik bulat lah besar, sayang papa sayang mama sayang semua bla bla bla" pastu jadi gambar beruang. Siapa pernah main benda ni?  Ke aku sorang je pernah main benda alah ni dulu?? 0_o




Haihh dah melalut ke Zimbabwe dah aku ni. Nak cerita lain, masuk kenangan sekolah rendah pulekk. Sekarang ni musim hujan kan? Tak tahu lah tempat korang. Kalau dekat tempat aku ni, asyik hujan je. Balek kelas hujan, pergi kelas hujan, time tidur krohh krohh pon hujan. Memang kena sediakan payung sebelum hujan lah.Kalau hujan sambil berangin, melayang payung aku, rasa macam nak terbang tapi tak terbang pon lah. Rasa je macam nak terbang. Dah selalu hujan ni, alang-alang baca sekali ini




Sebab tu orang kata hujan rahmat =)



ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar