Kamis, 07 Maret 2013

Lagu Cindai Siti Nurhaliza tu berhantu??

Dulu time sekolah asrama, memang banyak betul dengar cerita seram. Cerita hantu makcik karipap lah,hantu bertenggek kaki atas almari kira berapa orang dah tidur lah, hantu menyerupai pakgad ketuk tingkap lah,. Macam-macam jenis hantu lah.



Aku teringat satu cerita ni  dulu. Ada sorang akak dorm aku ni suka sangat menyanyi. Balek prep nyanyi, balek training netball nyanyi, dalam bilik air nyanyi. Ada sekali tu dia nyanyi lagu Cindai. Tapi time ni dalam dorm lah


"Cindai lah mana,hendak berhias ........."

Dia baru je nak start nyanyi. Pastu ada lah budak dorm mencelah

"eh jangan nyanyi lagu cindai tu, lagu tu berhantu"

Semua orang pon pelik, apasal lak lagu ni berhantu kan. Siti Nurhaliza nyanyi selamba je. Pastu budak ni pon cerita lah

"Sebab ada sorang budak perempuan ni pernah nyanyi lagu Cindai dalam bilik air time mandi, bila dia nyanyi je lagu tu, ada suara ikut dia nyanyi sekali. Padahal dia sorang je dalam bilik air tu. Dia baru je start nyanyi part "Cindai lah mana...." Sekali ada suara datang dari mana tah sambung " Cindai di siniiiiiiii"


Perghhh. Dah macam Ac Mizal punya show lah pulak. Ac di mana??? AC di siniiiiiiiiiii. Boleh menjawab pulak cindai ni.


Tapi time tu semua yang dengar cerita budak ni terus seram,termasuk lah aku. hahaha . Akak yang suka nyanyi-nyanyi tu pon dah taubat tak nak nyanyi lagu cindai dah. Tapi aku tak tahu lah cerita ni betul ke tidak. Tapi dulu-dulu heboh gak lah kes lagu cindai ni berhantu .


Tapi ada jugak cerita yang cakap cindai ni sebenarnya sejenis kain yang macam bengkung.Ada jugak versi cerita yang cakap cindai ni sebenarnya perempuan yang meninggal dunia masa bersalin pastu jadi pontianak.


Wallahua'lam. Aku pon tak tahu versi mana yang betul. Tapi bila dah dengar macam-macam cerita pasal lagu ni dulu,aku pon jadi seram dengar lagu ni masa zaman hingusan dulu. Asal ada lagu ni dekat radio, mesti aku tutup radio terus ataupun laju-laju alih chanel radio lain. muahahaha


Lagi satu lagu Ulek Mayang. Orang kata lagu tu pon berhantu. Bila ada je yang baru start nyanyi "Ulek mayang......mayang di ulekkkkk" je mesti ada yang suruh stop. Takut hantu datang. Tak pon takut tetiba ada suara datang dari mana tah join sekali nyanyi :D



Tapi aku tengok Dato' Siti nyanyi lagu Cindai tu atas stage ok je. Tadehal pon. Kalau yang ikut nyanyi pon mungkin peminat-peminat dekat bawah stage. Adakah peminat-peminat yang ikut nyanyi bersama Siti Nurhaliza itu semuanya hantu????


Oh kalau begitu, boleh lah buat rancangan seekers season 8 macam ni.



By the way, comel Dato' Siti Nurhaliza pakai tudung sekarang. Muka maintain baby face je :)



Banyak sebenarnya cerita hantu yang aku dengar time asrama ni. Kejadian pelik-pelik yang seram pon ada. Ada masa nanti aku cerita kalau rajin. Sebab sekarang ni dah malam, aku pon jadi seram nak menaip cerita hantu. Kang tengah-tengah malam tetiba nak buang air besar kang, ada muka hantu dekat flush jamban macam mana??



*pitam terus*



ok bye!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar