Selasa, 07 Agustus 2012

Tips untuk kempiskan perut

Aku ingat lagi dulu time sekolah, ada kawan aku ni obses gila nak kurus. Aku ni nak lah jugak kurus tapi nak exercise tu malas. Rasa nak kurus tu membuak-buak, nak aplikasikan je malas bebeno.kehkeh.



Apa yang kawan aku ni buat. Hari-hari kawan aku ni bawak air teh dengan lemon datang sekolah. Time rehat dia tak makan. Itu lah dia minum hari-hari. Teh dengan lemon TANPA GULA. Pastu makan mihun sup dengan sup sayur je dekat rumah kalau dia lapar. Tapi dia memang kurus lah. Siapa sanggup hari-hari layan sup dengan teh lemon tanpa gula boleh lah buat



But yang aku tahu lah. Benda pertama kena elak kan adalah fast food





Say NO to fast food!



Dan banyak  kan minum air mineral dan rajin-rajin kan lah diri buat sit-up. Baru lah perut boleh slim, mendatar je perut seperti meja makan :D



Kalau buat sit-up hari-hari tak jadi jugak, boleh cuba tips ni





1. Bangun pagi-pagi.

2. Berdiri tegak kemudian tundukkan kepala lalu tenung perut anda sedalam-dalamnya.

3. Bongkok kan badan.

4. Buka baju.

5. Tengok cermin. Lalu tampar perut anda banyak kali sambil cakap :
 "bikin malu!bikin malu!bikin malu!"




HAHAHAHA gerenti lagi stress! :D



p/s: cerita kawan aku hari-hari minum teh lemon tanpa gula tu cerita benar hokayyyy.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar