Minggu, 02 September 2012

Misteri kerang gergasi.

Haritu aku pergi makan dekat satu restoran ni. Pergi dalam 3 keluarga. Gila mahal nak meninggal harga makanan dekat restoran ni. Kitorang makan tak ada ah banyak sangat pon. Ni lah benda-benda yang kitorang makan time tu


Ikan stim ni sekor , 2 ekor ikan kerapu masak 3 rasa dan 2 pinggan sayur. Sayur apa aku lupa pulak


Butter prawn

First time seumur hidup aku nampak kerang begitu gendut. Nampak tak betapa gendutnya kerang itu? Selalu tengok kerang yang halus-halus je.


Hambekk kau, kerang besar penumbuk. Agak-agak geram dengan seseorang, boleh baling kulit kerang ni dekat musuh anda patploh bijik secara berjemaah atau sumbat kulit kerang ni dalam lubang hidung musuh anda,konpom musuh anda mati kejung sebab hidung tersumbat. Kerang gergasi ni! Dalam kerang tu pon besar jugak. Tapi kerang ni tekstur nya liat. Bagi aku tak sedap sangat lah kalau makan yang rebus macam dekat atas ni.



Kerang gergasi sambal. Haa yang ni sedap sebab sambal nya sedap. Tapi aku makan satu je lah sebab isi nya liat. So aku tak berapa suka. Lagi pon aku bukan penggemar kerang



Model kerang bertahi kerang di atas bibir. muahahaha. Ok tu bukan tahi kerang tu tahi lalat pemanis wajah ye adik-adik :D



Bukti kerang ini besar sebesar penumbuk. Masing-masing jakun dengan ke'gergasi'an menatang ni.





Pasal kerang gendut ni satu hal, yang lagi memeranjatkan bila part nak bayar, harga semua makanan di atas campur dengan sayur dan ikan kerapu masak 3 rasa semuanya



1.8 JUTA RUPIAH!!!!



Gila mahal. Hek elehhh rupiah je pon. Ilek arrr. Convert duit malaysia berapa hengget sangat. Memang dengar rupiah tu macam murah lah kan. Kalau convert duit ringgit malaysia tahu tak berapa??






























RM 620 !!


perghh tanjat boboiiiiii *terpelot jatuh kerusi*


Mahal nak meninggal! Serious tak datang lagi dah restoran ni bila datang Indonesia. Tapi nasib baik lah sedap cuma harga tu overpriced lah. Selama aku makan dekat Malaysia ni tak pernah lah pulak makan 3 keluarga sampai RM600++



Ni hari pertama dekat Indonesia ni. Pergi masa hari raya ke 3 haritu. Orang sibuk beraya,kitorang sibuk jalan-jalan makan angin. Makan angin punya pasal, hambekk hari pertama dah kena ketuk sebegitu rupa



Nanti sambung lagi pengalaman yang 'tanjattttt boboiiii' lagi dekat sini. ok babai~

Tidak ada komentar:

Posting Komentar