Kamis, 10 Januari 2013

Make Ice Cream Like A Boss

Buat aiskrim vanilla dalam masa 2 minit???? Boleh ke??








Bila tengok video daripada Taylor’s School of Hospitality, Tourism and Culinary Arts pasal buat aiskrim dalam masa 2 minit ni,terus aku rasa macam whoaaaaa. Mula-mula kagum gila tengok video ni, lagi-lagi bab bekukan aiskrim dengan cara yang cepat! Bayangkan buat aiskrim dalam masa 2 minit je? Haa macam mana nak kasi ais krim tu beku kan?




Aku rasa student-student dekat Taylor's ni semua dah ada kemahiran bila belajar Culinary Arts. Mesti pensyarah-pensyarah diorang semua best-best dan buat satu pembelajaran tu menarik dan tak bosan. Apa-apa pon Culinary Arts ni adalah gabungan arts dan science. Yang diorang akan buat eksperimen bagaimana untuk buat yang terbaik untuk apa-apa persediaan makanan. Sama ada dari segi persembahan atau rasa :)



Sebab aku pernah gak try buat homemade ice cream.Tapi tak boleh lah buat dalam masa 2 minit sebab nak bekukan aiskrim tu kan ambil masa. Lepas dah tengok video ni, aku pon try jugak bereksperimen buat aiskrim dalam masa 2 minit! Mampu ke tidokkkk?




Ini lah hasil video aku. 




Peminat angry bird dan tonyok-tonyok hijau katanyaaa. Haruslah background lagu angrybird. Kehkeh.Tak ku sangka aku boleh je buat aiskrim dalam masa 2 minit ni. Senang je!! Tapi korang pon boleh buat. Rahsianya adalah ..... jeng jeng jeng. Kena tengok video! Berasap-asap aiskrim aku hokayyy! :D




Student-student Taylor’s School of Hospitality, Tourism and Culinary Arts ni gila kreatif!!  Macam-macam video diorang ni buat



Video ni comel. Bila tengok video ni, kalau rasa nak tidur hotel time travel,rasa macam nak check in hotel ni je :D




Video ni pulak daripada Taylor’s Business School .Bayangkan bila meeting jadi begini?? :D





Banyak-banyak video dekat atas ni, video mana yang korang rasa paling best dan kreatif?? 






Tidak ada komentar:

Posting Komentar