Sabtu, 26 Februari 2011

study kuat-kuat , jangan lazy-lazy...okey guys...

assalamualaikum w.b.t

ha tu...kan dah bagi salam penuh...so korang pown kena jwb penuh gak kalau x berdosa..haah aku x tau...korang tanggung r sendiri...aku x tau...

aaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii..................
awat la panas sgt ari nie...aku pown x tau la...(da x bukak kipas kompom la pns)
cam na nak swicth(betoi ka aku eja nie) on the kipas..kipas pown rosak...erm...panas betoi la..
nasib baik la ada lappy aku yang comey nie..
huwah...comey ka....off kos aku lappy eser...hah..mau x comey....

ari aku nak cerita pasal sesi pembelajaran aku...huhu..lama x on cer....so byk la jgk nk share ngan korang an...an...an....tahun nie is tahun yg paling syok and menakutkan...

SYOK- sbb upper six taun nie memang sempoi tahap gaban r....gaban tu abg kepada giden..
even form 6 kt skolah aku ada 1 kls ja..tp mmg hepi abih r an....

TAKUT- sbb tahun nie kami 1 kelas ambik stpm kot...wa nak ckp kat lu..huwah :-(
disebalik ketakutan tu la kami 1 kelas digalakkan utk carik mENTOR habuan nak minx tolong kot2 la x phm dalam sesuatu sbjek tu an...walaupun kami hanya ambik 4/5 sbjek ja but.............actually kami ada 8/10 paper tau....subjek plak dengar cam senang ...meh aku senaraikan subjek yg aku sekelas ambik:

  • PENGAJIAN AM( WAJIB )        
  • BAHASA MELAYU                    
  • PENGAJIAN PERNIAGAAN     
  • SEJARAH                                    
  • SYARIAH(12 ORG YG AMBIK)
dgr cam senang ja,,tp memang senang pown kalau kita anggap semua subjek tu senang...jgn sesekali anggap subjek tu susah....SEBAB KALAU DARI AWAL KITA KATA SUSAH,secara x lgsg kita dah set kat otak kita kata subjek tu susah..that Y kita x bley buat....betol x?


apa yg perlu kita buat adalah:

* byk buat latihan...
* buat latihan yg cikgu bagi....
* buat nota kecik.....

aku pown x la pandai sgt..kita sama baiki kelemahan masing2....jgn rasa megah dan ujub dgn apa yg kita ada..okey...

biar la kita menangis dulu....kenapa kita perlu menangis???
sebab kita kena kalahkan KEGAGALAN..yang sering ikut kita dimana saja


tersenyum kemudian...selagi kita x mengecapi kejayaan kita jgn sesekali tersenyum....kerana sekali kita tersenyum kita umpama senyum sinis dgn kegagalan yg kita sendiri dapat..



utk berjaya...baca r buku....kalau hidup di kpg...kengkawan mesti kata cam nie kalau kita baca buku
"amboi,awat rajin sgt baca buku,kompom dapat 5 A,8 A" betoi x...
aku pown x phm kenapa mesti ada org nak mengata sedangkan tu adalah usaha kita nak berjaya betol x????  ARGH... pedulikan 2 semua okey? tp kita kata dlm ati alhamdulillah moga jadik kenyataan...amin



kita wat pensil,pen.buku .kertas or anything sbgai rakan kita yg paling dekat..jgn nak gatai2 pk pasal apa yg org nak kata kat kita..ok???

depa tu bukan tau apa yg dok ada dlm ati kita....kita hanya manusia biasa yang nakkan kejayaan...
"NOTHING IS POSSIBLE.."



tinggalkan xtvt yg x berfaedah..okey...kalau boley jgn la nk on fb je memanjang....tinggal sat ja..stady dulu...kalau x pown bukak 2 kali seminggu ka....okey darling....



sejak bila nak keluar dari kepompong malas tu??nak tunggu sampai dpt result ka baru nak insaf...kalau waktu tu dah x da guna da....menangis air mata darah pown dah x guna....x kannya result tu nak bertukar...



 so beljar r rajin2...then masuk Universiti erm...seronoknya...dapat nikmati kehidupan kat U....
aku bukan nak igtka korang ja..aku pown ngah ingtkan diri aku jgk...semua manusia ignkan kejayaan...tp kejayaan tu x datang dgn sendiri tanpa usaha yg gigih...okey....

salam sayang dari aku ....study smart.....moga kita semua dapat masuk universiti..
amin....

sarangae(LOVE)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar